۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۳
کد خبر: ۴۴۰۶۸۲
نائب رئیس مجلس:

ارتقای کیفیت تولید داخل لازمه رقابت در بازارهای جهانی است

پزشکیان با بیان این‌که ارتقای کیفیت و کاهش قیمت تمام شده تولید داخل یکی از مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی است، گفت: ارتقای کیفیت تولید داخل لازمه رقابت در بازارهای جهانی است.
مسعود پزشکیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مسعود پزشکیان، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، امروز در ششمین همایش ملی چرم و کفش و صنایع وابسته ایران در بریز با تأکید بر این‎که باید نگاه متفاوتی در عرصه صادرات ایجاد کنیم، اظهار داشت: ارتقای کیفیت تولید داخل لازمه رقابت در بازارهای جهانی است.


وی با بیان این‌که ارتقای کیفیت و کاهش قیمت تمام شده تولید داخل یکی از مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی است، خاطرنشان کرد: ایجاد انگیزه برای خریداران خارجی منوط به افزایش کیفیت است و باید با افزایش کیفیت، نظر کشورهای خارجی را در حوزه صادرات جلب کنیم.


پزشکیان با اشاره به تداوم حمایت دولت از تولیدکنندگان، افزود: دولت از تولیدکنندگانی که دغدغه رضایت مشتری را دارند حمایت کرده و آماده فراهم‌سازی بستر لازم جهت تولید مناسب و صادرات برای تولیدکنندگان است؛ تولیدات داخلی نیز باید با تکیه بر رضایت و کیفیت محصول باشد.


نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که راهکار اصولی در روند تغییرات چرم و کفش، تغییر نگاه به‌سوی تولیدکننده و خریدار است، گفت: تعیین روش تولید و نگاه مؤثر، هدف تولیدکنندگان را محقق خواهد کرد، در حقیقت مشتری‌مداری منجر به ارتقای کیفی تولید و کاهش قیمت خواهد شد.


وی با اشاره به این‌که استقامت و تداوم فعالیت در هرکدام از صنف‌ها منوط به رضایت مشتری است، تأکید کرد: رضایت مشتری، استقامت یک واحد صنفی چه در حوزه کفش و چرم و چه در سایر صنف‌ها را رقم می زند؛ باید دانست که در بازار رقابتی امروز جهان تنها محصولات و برندهایی مورد اقبال عموم هستند که نظر مشتری را جلب کرده باشند.


پزشکیان با بیان این‌که تفکرات کشورهای خارجی در فروش بیشتر می‌تواند در روند تولید داخلی تأثیرگذار باشد، تصریح کرد: تنظیم بازار به‌نحوی‌ که با سود اندک و با خرید 2 محصول از محصولات خارجی، محصولی با عنوان هدیه به خریدار تعلق می‌گیرد، سبب رشد بوده و رغبت خریدار به خرید محصولات خارجی افزایش می‌دهد.


نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که تولیدکننده داخلی باید دانش و توانایی حضور و رقابت در بازارهای بین‌المللی را داشته باشد، گفت: اگر نتوانیم از داشته‌های خود استفاده کنیم؛ قطعا محصولات خارجی جایگزین کالای ایرانی در سبد خرید خانوارها خواهند شد./202/935/ب1

ارسال نظرات