۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۴۴۰۰۸۴
آیت الله دری نجف آبادی:

اقتصاد مقاومتی در اولویت کاری تمام مسؤولان کشور باشد

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی در اولویت کاری تمام مسؤولان کشور قرار گیرد، گفت: اقتصاد مقاومتی سبب می شود تا کشور وابستگی به کشورهای دیگر نداشته باشد و امروز کشور از ظرفیت‌های بسیار خوبی برای اقتصادی مقاومتی برخوردار است.
آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک شامگاه دوشنبه در نشست با مدیرکل، معاونان و روسای مراکز اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی در اراک بیان کرد: امروز اقتصاد مقاومتی سبب پیشرفت و توسعه کشور خواهد شد.

 

عدم وابستگی به کشورهای با تحقق اقتصاد مقاومتی

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی در اولویت کاری تمام مسؤولان کشور قرار گیرد، گفت: اقتصاد مقاومتی سبب می شود تا کشور وابستگی به کشورهای دیگر نداشته باشد و امروز کشور از ظرفیت‌های بسیار خوبی برای اقتصادی مقاومتی برخوردار است.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: برای حرکت چرخ‌های اقتصادی و تولید باید صبور و تیزهوش باشیم تا روح حاکم بر اقتصاد مقاومتی در کشور تحقق یابد و همچنین برای پیشبرد منویات مقام معظم رهبری نیازمند تلاش جدی هستیم.

 

ریشه کن کردن فقر و ایجاد توسعه پایدار در جامعه

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه با تحقق اقتصاد مقاومتی باید با فقر مقابله کرد، گفت: امروز در ایران اسلامی مسؤولان و دولتمردان باید بدانند ریشه کن کردن فقر و ایجاد توسعه پایدار در جامعه تنها در گرو اصلاح فرهنگ کار و تلاش شبانه روزی و تربیت نیروی انسانی کارآمد است.

 

امام جمعه اراک افزود: توسعه پایدار، بالا رفتن نرخ بهروری و تولید ناخالص ملی و ارزش افزوده بالا تنها با سرمایه گذاری در بخش تولید محقق می شود و بالندگی این بخش نیز وابسته به سرمایه گذاری در آموزش نیروی انسانی کارآفرین و دلسوز است.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: گردش چرخ های اقتصادی کشور در شرایط کنونی با بردباری و تیزهوشی بدنه اقتصادی کشور و راهبری صحیح امور است و مراکز آموزشی فنی و حرفه ای در تمام نقاط کشور به خصوص استان مرکزی باید در مسیر تحقق این شعار عمل کرده و دین خود را در این برنامه مترقی فرادستی با تربیت نیروی انسانی ماهر ادا کنند.

 

آیت الله دری نجف آبادی اظهار داشت: بسیاری از کشورهای جهان که در دهه های گذشته درگیری فقر و تنگدستی بودند امروز با بهره گیری از نیروی انسانی کارآمد و فناورزی پیشرفته در زمره قدرت های بزرگ اقتصادی دنیا قرار دارند و راهکارهای رسیدن به این مهم باید در ایران اسلامی نیز برنامه ریزی شود.

 

شایان ذکر است،  22 مرکز دولتی و 185 آموزشگاه آزاد فعال در استان مرکزی در سه ماه اول امسال درمجموع 668 هزار و 197 نفر ساعت در کلیه بخش ها از قبیل خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر، کشاورزی و نیز به صورت آموزش های سیار شهری، زندان، پادگان، روستایی ، جوار دانشگاه و آموزش داشته اند.

 

یادآور می شود، ششم مرداد با عنوان روز کارآفرینی و آموزش فنی و حرفه ای نامگذاری شده است./842/202/ب3

ارسال نظرات