۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۴۳۶۵۴۶
امام جمعه شبستر:

عید فطر، تجلی زیبایی‏ های معنوی و بشارت ‏های الهی است

حجت الاسلام محمدزاده عید فطر را عید فطرت و روز بازگشت انسان به فطرت پاک خود عنوان کرد و گفت: عید فطر، عید زیبایی‏ های معنوی و بشارت‏ های الهی است.
حجت الاسلام محمدزاده، امام جمعه شبستر

حجت الاسلام سیفعلی محمدزاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که عید فطر نوروز اهل معرفت محسوب می شود، اظهار داشت: بسیاری از مؤمنان و متدینین ماه مبارک رمضان و عید فطر را آغاز سال دینی خود محسوب می کنند و تصمیم به بندگی خالصانه در سال جدید می گیرند.

 

وی با اشاره به این‌که پایان هر عبادتی، عیدی است که برازنده آن عبادت است، خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان، فصل وصل است و فطر ضیافت وصال یافتگان، این روز پایان یک بندگی، دعا، نیایش، استغفار و لحظه ‏های مناجات با خدا در شب های قدر و آغاز راهی برای بازگشت می باشد.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی عید فطر را عید زیبایی‏ های معنوی و بشارت‏ های الهی دانست و تصریح کرد: شادمان‏ترین افراد در عید فطر کسانی هستند که یک ماه شبانه روز همواره در مسیر رضایت الهی گام برداشتند و از خداوند متعال درخواست عیدی می کنند و نتیجه روزه داری و دوری از معاصی را دریافت خواهند کرد.

 

وی عید فطر را عید فطرت و روز بازگشت انسان به فطرت پاک خود عنوان کرد و افزود: هنگامی که عید سعید فطر فرامی‌رسد، منادی ندا می‌دهد ای مؤمنان! برای دریافت جوایز و پاداش‌های خود بشتابید و در این میان پرداخت زکات فطره واجب مؤکد است، چرا که شرط قبولی روزه ماه رمضان محسوب می‌شود.

 

حجت الاسلام محمدزاده ادامه داد: با فرا رسیدن عید فطر مؤمنان که از وداع با ماه مبارک رمضان غمگین و از قبولی یک ماه بندگی خرسندند، به شکرانه یک ماه روزه‌داری نماز عید سعید فطر را با شکوه هرچه بیشتر برگزار می‌کنند، در حقیقت نماز باشکوه عید فطر، سرچشمه‏ های از انوار پربرکت الهی است.

 

وی افزود: نماز عید فطر دل و جان انسان مؤمن را در زلال معرفت می‏ شوید و به فطرت پاک خود باز می‏ گرداند. از سوی دیگر صفوف به هم پیوسته در نماز عید، نشانی از وحدت امت اسلامی است که مؤمنان در آن دوشادوش یکدیگر به ستایش حق‏ تعالی می‏ ایستند و نعمت‏ های بیکرانش را سپاس می‏ گویند.

 

حجت الاسلام محمدزاده با تأکید بر این‌که با پایان ماه مبارک رمضان تکلیف دینی همگان سنگین‌تر شده است، گفت: دیگر زمان آن رسیده که کوله‌بار سرشار از مهر، محبت، معرفت و فضیلت الهی را در دیگر ایام سال محافظت کنیم و همواره در جهت جلب رضایت الهی و خلق خدا گام برداریم./302/854/ب1

ارسال نظرات