۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۴۳۶۴۴۸
حجت‌الاسلام والمسلمین میرعمادی:

افراد بی منطق با نیرنگ رقیب را از صحنه خارج می کنند

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به تلاش افراد بی منطق برای خارج کردن رقیبان خویش از صحنه، گفت: این افراد راه مشرکان را در پی می گیرند و با تهدیدات گوناگون در این راه قدم بر می دارند.
امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، ظهر امروز در در تفسیر آیه 32 و 33 سوره رعد، گفت: موضوع این آیات اثبات توحید و نفی شرک و بت پرستی است.

 

وی با بیان این که در آیه 32 و 33 سوره رعد توحید خدای متعال اثبات و شرک و بت پرستی انکار می شود، افزود: مشرکان و کفار برای خارج کردن پیامبران از صحنه شیوه های گوناگونی دنبال می کردند.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان این که در دنیای امروز نیز افراد برای این که رقیب خود را از صحنه خارج کنند چند روشی در پیش می گیرند، افزود: امروز اجتماع جای رقابت را گرفته است.

 

وی عنوان کرد: افرادی که اهل منطق و استدلال باشند، با استفاده از برهان، استدلال، فکر و اندیشه، گفت و گو و صحبت، تلاش می کنند رقیب خود را از صحنه خارج کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به این که نبود منطق موجب می شود غیر منطق جای آن را بگیرد، افزود: برخی افراد با استفاده از نیرنگ و دسیسه در تلاش هستند رقیب خود را از صحنه خارج کنند.

 

وی تهدید به کشتن، تبعید، سنگ سار، ترساندن، وعده دادن به پول، ثروت، مسؤولیت، تمسخر، بی اعتنایی و توهین کردن را از دیگر راه های برخی برای خارج کردن رقیب در جامعه خواند و گفت: کفار و مشرکان از راه تزویر و حیله، تهدید و تمسخر به دنبال خارج کردن پیامبران از صحنه بودند.

 

امام جمعه خرم آباد با بیان این که این آیات دو نکته مهم مورد توجه قرار دارد، اظهار داشت: این دو نکته؛ دلداری به پیامبر اکرم(ص)، مسلمانان و مجازات مسخره کنندگان از سوی خدای متعال است.

 

وی در ادامه با اشاره به این که آیه 33 سوره رعد (أَفَمَنْ هُوَ قَائِمٌ عَلَى كُلِّ نَفْسٍ بِمَا كَسَبَتْ وَجَعَلُوا لِلَّهِ شُرَكَاءَ قُلْ سَمُّوهُمْ أَمْ تُنَبِّئُونَهُ بِمَا لَا يَعْلَمُ فِي الْأَرْضِ أَمْ بِظَاهِرٍ مِنَ الْقَوْلِ بَلْ زُيِّنَ لِلَّذِينَ كَفَرُوا مَكْرُهُمْ وَصُدُّوا عَنِ السَّبِيلِ وَمَنْ يُضْلِلِ اللَّهُ فَمَا لَهُ مِنْ هَادٍ) برای توحید و رفع شرک آمده است، افزود: در این آیه پنج دلیل برای بطلان شرک ذکر شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به این که قرآن استدلالی را در قالب سؤال مطرح کرده که آیا کسی که قائم به نفس است باید عبادت شود یا کسی که قائم نیست و این خصوصیت را ندارد، گفت: خدایی که قائم بر انسان و قائم به فعل انسان می‌باشد، او شایسته عبادت است.

 

وی یکی از دلایل بطلان شرک را این بیان کرد که مشرکان، شرک خود را که پرستش می کنند، معرفی کنند، عنوان کرد: این استدلال قوی مشرکان را وادار می کند خدایی را که پرستش می کنند، معرفی کنند و با نواقص آن آشنا شوند.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان یادآور شد: علت چهارم این است که شما خدای خود را خبر دهید(خدای جاهل مشرکان که نمی داند در زمین چه خبر است و انسان ها چکار می کنند).

 

وی با اشاره به آیه 33 سوره رعد بیان داشت: خداوند در این آیه به مشرکان می گوید خدای شما نقص دارد، نیازمند و جاهل است و کوچک ترین لیاقت و شایستگی را ندارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به این که بت پرستان خود به بت ها ایمان ندارند، اظهار داشت: آن‌ها با نیزنگ بازی و به ظاهر بت ها را می پرستند.

 

وی عنوان داشت: مشرکان و بت پرستان موقع سختی و مشکلات متوجه الله می شوند و احساس می کنند که یک موجود نجات دهنده ای وجود دارد./201/9459/ب1

فاطمه ملکی
ارسال نظرات