۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۹
کد خبر: ۴۳۴۹۰۸
امام جمعه موقت قزوین:

بسیاری از مفاسد اجتماعی در سایه بی توجهی به حجاب و عفاف به وجود آمده است

امام جمعه موقت قزوین گفت: بسیاری از مفاسد اجتماعی امروز به واسطه عدم توجه به حجاب ایجاد می‌شود و بدحجابی و بی‌حجابی زمینه ای برای این امر است
حجت الاسلام علی قابل

حجت‌الاسلام علی قابل امام جمعه موقت قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به نامگذاری روز 7 تیرماه به نام روز عفاف و حجاب اظهار کرد: این نام‌گذاری از جهت آن که یک روز به نام حجاب نام‌گذاری شده اقدامی خوب و تاثیرگذار است اما از این جهت که اصل یک دستور الهی و قرآنی تا این حد تنزل مقام یافته و برای دفاع از آن یک روز را برای آن نام‌گذاری کرده و شعار عفاف و حجاب داده می‌شود جای تاسف دارد.

 

وی تاکید کرد: باید به حجاب به عنوان یک اصل مسلم در تمام امور زندگی نگاه شود چرا که این یک دستور الهی است و در قرآن به آن اشاره مستقیم شده است.

 

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به اینکه خداوند به زنان می‌فرماید نباید خود را به مانند زنان عصر جاهلیت کنند و مشی آنها را در پیش گیرند عنوان کرد: حجاب نشانه‌ای برای شخصیت قائل شدن اسلام به بانوان است.

 

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: استکبار جهانی در طول تاریخ از زنان به عنوان یک حربه استفاده کرده و بی‌حجابی سوغاتی تحمیلی از سوی غرب به کشورهای مسلمان به ویژه ملت ایران بود.

 

وی با بیان اینکه رضاخان با تبعیت از آتاتورک درصدد بی‌حجابی در ایران بود گفت: وی می‌خواست حجاب را از مردم و بانوان اصیل ایرانی بگیرد اما ملت ایران مقاومت کرده که همین امر واقعه خونین مسجد گوهرشاد در حمایت از حجاب و عفاف رقم خورد.

 

حجت الاسلام قابل افزود: در زمان محمدرضا پهلوی تلاش شد تا با تغییر رویه بی‌حجابی در کشور نهادینه شود از این رو تحت عنوان انقلاب شاه و ملت و آزادی زنان، بی‌حجابی و بدحجابی در کشور ما جای خود را باز کرد.

 

این مقام مسؤول با بیان اینکه گروه‌های مختلف حتی بعد از انقلاب اسلامی حربه بی حجابی را ابزار شوم سیاسی خود کردند گفت: این افراد با تاثیر از نقشه‌های دشمنان تحت عنوان دفاع از حقوق و جایگاه زنان درصدد جذب اقشار مختلف ناآگاه در جامعه هستند.

 

وی با تاکید بر اینکه حجاب مختص بانوان نیست گفت: مردان نیز باید در حفظ حجاب و عفت خود کوشا باشند و این دستور الهی است که چشم خود را از نامحرم بپوشانند از این رو باید همه چه مرد و چه زن به این دستور الهی ارزش قائل شده و به عنوان یک واجب الهی به آن نگاه کنند.

 

حجت الاسلام قابل دلیل تفاوت سطح حجاب بانوان و آقایان را چنین دانست: سطح حجاب در زنان به سبب ظرافت‌هایی که خداوند در وجود آنها قرار داده بیشتر از مردان است از این رو حد و حدود حجاب در بانوان و آقایان متفاوت است. 

 

وی با بیان اینکه بسیاری از مفاسد اجتماعی امروز به واسطه عدم توجه به حجاب ایجاد می‌شود و بدحجابی و بی‌حجابی زمینه ای برای این امر است، گفت: متاسفانه تجمل گرایی، مدپرستی، اسراف، از هم گسیخته شدن و پاشیدگی بنیان خانواده و لطماتی که از این ناحیه متوجه کیان خانواده است و گاه سبب بی سرپرست شدن کودکان می شود به سبب عدم رعایت حریم عفاف و عدم توجه لازم به امر حجاب شروع می‌شود.

 

امام جمعه موقت قزوین در پایان تاکید کرد: زن گوهری است که در صدف حجاب از تعرض و نگاه انسان های هوس‌رانی که او را ملعبه خود قرار می دهند محفوظ می‌شود./302/955/ب1

ارسال نظرات