۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۴۳۴۰۱۴
مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی خبر داد؛

مرکز تربیت مفسر قرآن حوزه علمیه قم راه اندازی می‌‌شود

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی از طرح راه‌اندازی مرکز تربیت مفسر قرآن حوزه علمیه قم خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با طی مراحل تکمیلی، این طرح در شورای عالی حوزه و مراکز مورد تأیید قرار گیرد.
مرتضی نجفی قدسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مرتضی نجفی قدسی مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی چهارشنبه شب در ضیافت افطاری این مرکز که با حضور جمعی از اساتید سطوح عالی حوزه و حضرت آیت الله سبحانی برگزار شد، به تشریح برنامه ها و فعالیت های دارالقرآن علامه طباطبایی پرداخت.

 

وی افزود: امسال ما بحمدالله با همکاری مجمع عالی تفسیر حوزه علمیه قم و سازمان تبلیغات اسلامی موفق شدیم در ماه مبارک رمضان 60 نفر از اساتید سطوح عالی مبرز تفسیر حوزه علمیه را به 30 استان کشور اعزام کنیم تا مشغول تبلیغ شوند.

 

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی با بیان این که این مبلغان برای بیان تفسیر قرآن اعزام شده اند، اظهار داشت: سال گذشته 30 نفر از اساتید به سراسر کشور اعزام شدند اما امسال به جهت استقبالی که در استان ها صورت گرفت این تعداد به دو برابر افزایش پیدا کرد.

 

وی ادامه داد: در مراکز استان ها یک نفر از اساتید و در بزرگترین شهر همان استان یکی دیگر از اساتید نیزحضور پیدا کرده و به تفسیر قرآن کریم می پردازند، حضرت آیت الله سبحانی از اولین کسانی بودند که به راهنمایی ایشان بیت علامه طباطبایی خریداری، بازسازی و دارالقرآن فعلی راه اندازی شد.

 

نجفی قدسی با بیان این که در این چند سالی که دارالقرآن راه اندازی شده، فضا گنجایش همایش ها و برنامه ها را ندارد، ابراز داشت: با توجه به این نکته به فکر وسعت دارالقرآن افتادیم و منزل کناری که منزل عالم مبارز حجت الاسلام گلسرخی بود را خریداری کردیم و امیدواریم با همکاری شهرداری، دارالقرآن را با حفظ بیت علامه با استفاده از محیط جدید بنای آبرومندی به نام علامه طباطبایی احداث شود.

 

وی عنوان کرد: هدف این است که در آینده با طرح و برنامه ای که برخی از بزرگان مشغول تدوین هستند، مراحل تکمیلی خود را طی کند و در شورای عالی حوزه و مراکز مورد تأیید قرار گیرد تا یک مرکز تربیت مفسیر  قرآن در حوزه علمیه قم داشته باشیم.

 

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی خاطرنشان کرد: در حوزه مراکز تخصصی تفسیر وجود دارد اما مرکز تربیت مفسر که رتبه ای بالاتر از این ها است را نداریم که امیدواریم چنین مرکزی نیز در حوزه علمیه قم ایجاد شود./1323/پ202/ی

ارسال نظرات