۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۲
کد خبر: ۴۳۱۶۸۱
استاد درس خارج حوزه علميه:

بي توجهي به فرهنگ موجب بروز مفاسد اجتماعي مي شود

عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينکه با گذشت بيش از 37 سال از عمر انقلاب، شاهد بي توجهي به مسائل فرهنگي هستيم، گفت: بي توجهي به مسائل فرهنگي، آثار شومي براي جامعه به دنبال خواهد داشت.
آيت الله محمد حسن فاضل گلپايگاني

آيت الله محمدحسن فاضل گلپايگاني در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري رسا در کاشان، با اشاره به اينکه مسائل فرهنگي يکي از معضلات و مشکلات امروز کشور است، گفت: جامعه بايد در تمام ابعاد خود رويکردي به قرآن و مکتب اهل بيت(ع) داشته باشد.

 

به گفته وي، نسل جوان جامعه بايد به معنويات گرايش داشته باشند و تلاوت قرآن نيز همراه با ترجمه، تفسير و عمل به آن باشد.

 

آيت الله فاضل گلپايگاني با اشاره به اينکه زنان و دختران بايد در عفاف و حجاب دقت بيشتري داشته باشند، گفت: فرهنگ مبين اسلام مي طلبد تا مردم ايثارگر باشند و ديگران را بر خود مقدم بدانند و از رقابت هاي ناسالم به دور باشند.

 

استاد درس خارج حوزه علميه با اشاره به اينکه قانون اساسي ايران اسلامي نشأت گرفته از مکتب نوراني قرآن و اهل بيت(ع) است که بايد حاکم و به آن عمل شود، افزود: با گذشت بيش از 37 سال از عمر انقلاب، شاهد بي توجهي به مسائل فرهنگي هستيم.

 

عضو مجلس خبرگان رهبري، زهر گناه را خطرناک تر از زهر غذاي مسموم دانست و گفت: جامعه اي که داراي بينش صحيح باشد، از سرقت، گناه، سخن چيني و بدگويي دوري مي کند.

 

وي با بيان اينکه اگر مسائل فرهنگي مورد توجه قرار نگيرد، آثار شومي براي جامعه به همراه خواهد داشت، ابراز کرد: معنويات يکي از ابعاد اساسي فرهنگ است که متأسفانه شاهد آسيب ديدن آن در جامعه هستيم.

 

به گفته وي، ضعف معنوي موجب بي اعتمادي و بروز خيانت و ايجاد مشکلات اجتماعي در جامعه مي شود و جبران آن سخت است.

 

آيت الله فاضل گلپايگاني با تأکيد بر اينکه امر به معروف و نهي از منکر از اصول مهم فرهنگي است، گفت: متهم کردن ناهيان منکر به انجام اين فريضه آسيب وارد مي کند و موجب رخ نمايي مفاسد در جامعه مي شود./302/1307/ب1

ارسال نظرات