۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۴
کد خبر: ۴۳۰۱۸۰
برای حضور در کاروان های‌ عتبات عالیات صورت گرفت؛

شرکت بیش از ۲۵ هزار نفر از روحانیان در دوره های آموزشی حج و زیارت

مشاور امور استان‌ها و نمایندگی‌های بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت گفت: در پنج سال اخیر بیش از 25 هزار نفر از طلاب برای حضور در کاروان های‌ عتبات عالیات، در دوره‌های آموزشی مرتبط شرکت کردند.
حجت ‌الاسلام رجب‌علی زمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت ‌الاسلام رجب‌علی زمانی، مشاور امور استان‌ها و نمایندگی‌های بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت، بعد از ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: با مشکلاتی که عربستان به وجود آورد و حاضر نشد در مورد عملی که دو مأمور خاطی آن‌ها در فرودگاه جده انجام دادند عکس‌العمل صریحی نشان دهد و محکومیت خود را اعلام کند در حال حاضر سفر زیارتی حج عمره تعطیل شد.

 

مشاور امور استان‌ها و نمایندگی‌های بعثه مقام معظم رهبری بیان داشت: با بی‌تدبیری‌هایی که در سال گذشته از سوی عربستان صورت گرفت بیش‌ از 7 هزار و 460 نفر در مراسم حج به شهادت رسیدند که از این تعداد 463 نفر از زائران ایرانی بودند.

 

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه حج از ارکان دین است، بیان داشت: اعضای بعثه مقام معظم رهبری بر این باور هستند که حجاج باید حج خود را انجام دهند و در همین راستا تمام تلاش خود را برای انجام این فریضه الهی در سال جاری به کار گرفتیم اما متأسفانه کارشکنی های عربستان سبب شد که مراسم معنوی حج تمتع امسال برای حجاج ایرانی لغو شود.

 

وی با اشاره به حضور پرشور زائران کربلای معلی اظهار داشت: در ایام نوروز سال جاری بیش از 157 هزار نفر زائر ایرانی به کربلای معلی مشرف شدند که از این تعداد 2 هزار نفر از چهارمحال و بختیاری بودند.

 

حجت الاسلام زمانی با اشاره به نقش اثرگذار روحانیان و مداحان اهل‌بیت(ع) در کاروان‌ها عنوان کرد: در پنج سال اخیر بیش از 25 هزار نفر از طلاب برای حضور در کاروان های‌ عتبات عالیات، در دوره‌های آموزشی مرتبط شرکت کردند.

 

وی با اشاره به شهدای حادثه منا و تبعات سنگین این حادثه بیان داشت: از خراسان رضوی 96 نفر و از نیشابور 28 نفر در این حادثه به شهادت رسیدند.

 

مشاور امور استان‌ها و نمایندگی‌های بعثه مقام معظم رهبری تصریح کرد: بزرگترین مانور خداپرستان در عرفات و منا است و اگرچه امروز ایران ولایی ما سعی کرده در برگزاری مراسم اربعین حسینی این جلوه را داشته باشد اما باید تلاش بیشتری داشته باشیم تا مشکلات برای مراسم‌های مذهبی از جمله حج ایجاد نشود و هرچه قدرت شیعیان بیشتر باشد برای جهان اسلام زیبنده‌تر است.

 

این مقام مسؤول با اشاره به سالگرد رحلت امام خمینی(ره) و 15 خرداد تأکید کرد: چهارمحال و بختیاری در زمینه امور حج و زیارت بسیار فعال بوده و انسجام خوبی دارد.

 

وی افزود: شرکت در مراسم ختم شهدای منا به نحو شایسته‌ای از سوی نماینده ولی ‌فقیه این استان اجرا شد و سالگرد این شهدا نیز با برنامه‌ریزی برگزار می‌شود.

 

حجت ‌الاسلام زمانی روحانیان را سرمایه‌های دینی و معرفتی برشمرد و خاطرنشان کرد: برخی از روحانیانی که در کاروان‌ها حضور پیدا کرده و نقش ‌آفرینی می‌کنند دارای بیش از 100 شاگرد هستند که این نشان از فرهیختگی آنها دارد.

 

مشاور امور استان‌ها و نمایندگی‌های بعثه مقام معظم رهبری اضافه کرد: مشاور امور استان‌ها مسؤولیت سرکشی به 21 منطقه و استان کشور را دارد که به‌ صورت فعال در حال اجراست.

 

وی اضافه کرد: دو سوم طلبه‌ها در قم هستند که معمولاً در اعزام‌ها حرف اول را می‌زنند و در شهرهای بزرگی مانند مشهد، تهران و اصفهان میزان اعزام‌ نسبت به شهرهای کوچک کمتر است.

 

حجت ‌الاسلام زمانی با اشاره به مشکلات ایجاد شده از سوی عربستان برای زائران تأکید کرد: در حال حاضر باید برای اعزام زائران به کربلای معلی تأکید شود و در عراق نیز شیعیان نیازمند کمک معنوی هستند./9457/پ202/ج1

ارسال نظرات