۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۲
کد خبر: ۴۲۹۹۶۷
امام جمعه اهر: 

وهابیت نگرش سیاسی به مقوله حج ایرانیان دارد

حجت الاسلام حاجی زاده با بیان این‌که دشمنان طرح بی خاصیت سازی ابعاد اجتماعی و سیاسی حج را به مرحله اجرا گذاشته اند، گفت: وهابیت نگرش سیاسی به مقوله حج ایرانیان دارد.
حجت الاسلام جواد حاجی زاده، امام جمعه اهر

حجت الاسلام ناصر حاجی زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به کارشکنی مسؤولان حج دولت سعودی برای حضور حجاج ایرانی بیت الله الحرام اظهار داشت: دشمنان در برنامه‌ای دراز مدت طرح بی خاصیت سازی ابعاد اجتماعی و سیاسی حج را به مرحله اجرا گذاشته اند.


وی با انتقاد از نگرش سیاسی غلط مقامات سعودی و شیوخ وهابی به مقوله حج ملت ایران خاطرنشان کرد: انگلستان در طول تاریخ پیشتاز اجرای طرح بی خاصیت سازی ابعاد اجتماعی و سیاسی حج بوده و متاسفانه با کمک به حاکمیت آل سعود و فرقه انحطاطی وهابیت این موضوع تا حدی به مرحله اجرا در آمده است.


عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی با اشاره به نظر یکی از فعالان مسیحیت درباره موسم حج مسلمین، تصریح کرد: مراسم حج مسلمانان از نگاه دیگران یک برنامه غبطه برانگیز برای تحکیم وحدت است و به جرأت می توان گفت؛ هیچ مذهبی قدرت سازماندهی حجم انبوهی از پیروان را در یک زمان مشخص را ندارد.


وی با بیان این‌که آل سعود به این حقیقت پی برده که موسم حج یکی از مهم ترین فرصت‌های صدور آرمان های انقلاب اسلامی ایران است، تصریح کرد: البته وهابیت ساکت ننشسته و در مراسم برائت از مشرکین سال 65، حادثه منا و دیگر حوادث؛ حجی خونین برای ملت ایران طراحی کرد که پشت پرده این قتل عام‌های تاریخی نقشه‌های شوم سعودی صهیونیستی قرار دارد.


حجت الاسلام حاجی زاده با تاکید بر این‌که ترس وهابیت و دشمنان اسلام از فرياد برائت از كفار و مشركان ملت‌های مسلمان است، افزود: جهانیان هنوز جنايات وهابيت در قتل عام ده ها حاجي ايراني را فراموش نكرده و كساني كه امروز از مناسك حج سخن مي گويند؛ بايد به ياد داشته باشند كه آزار رساندن به حاجيان محرم چه جايگاهي در متون ديني دارد.


وی شهادت صدها حاجی با لباس احرام در صحرای منا را يك جنايت تمام عيار دانست و گفت: انتظار می رود، دولتمردان به ویژه مسؤولان وزارت امور خارجه، سازمان حج و زیارت و همچنین بعثه مقام معظم رهبری پیگیر دریافت غرامت به خانواده حادثه‌دیدگان حوادث سال گذشته باشند.


امام جمعه اهر کارشکنی دولت سعودی برای حضور حجاج ایرانی بیت الله الحرام را نتیجه شکست نقشه‌های شوم آل‌سعود در عراق، سوریه و یمن دانست و تصریح کرد: آنچه مسلم است؛ آل‌سعود تبدیل به ابزاری دست سردمداران غربی و آمریکایی برای مسلمان‌کشی در منطقه شده است، بنابراین امنیت حجاج ایرانی در سرزمین وحی امری بسیار مهم برای مقامات ایرانی بوده است./302/935/ب1

ارسال نظرات