۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۴۲۷۰۳۱

همایش انتفاضه پلی برای بازگشت در قم برگزار شد

همایش «انتفاضه پلی برای بازگشت» در محکومیت سالروز به رسمیت شناخته شدن رژیم منحوس صهیونیستی توسط سازمان ملل در 1948 میلادی عصر امروز در قم برگزار شد.
همایش انتفاضه پلی برای بازگشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش «انتفاضه پلی برای بازگشت» در محکومیت سالروز به رسمیت شناخته شدن رژیم منحوس صهیونیستی توسط سازمان ملل در 1948 میلادی عصر دیروز در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم برگزار شد.

 

این همایش به همت جامعه المصطفی العالمیه، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، دانشگاه ادیان و مذاهب، مؤسسه مرفا الکلمه و اتحادیه امت واحده برگزار شد.

در این مراسم، آیت ­الله محسن اراکی، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی آزادی فلسطین را در گروه متحد شدن امت اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: اگر امت اسلامی واحد شد، فلسطین خود به خود آزاد می شود که این شعار، آرزو و تخیل نیست، بلکه مبتنی بر جامعه شناسی دقیق قرآنی و سنت هایی است که قرآن در جریان عزت و ذلت ملت ها و شکست و پیروزی آنها بیان می کند.

 

وی مقاومت را لازمه پیروزی در برابر دشمنان عنوان و تصریح کرد: جبهه ای پیروز است که قدرت، صبر و مقاومت بیشتر داشته باشد و در همه شرایط خود را سراپا نگه دارد؛ در کلمه مقاومت راز پیروزی نهفته است.

 

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی پشتیانی نکردن از جبهه مقاومت را برابر با قرار گرفتن در جبهه نفاق عنوان کرد و افزود: وقتی این مقاومت به عنوان روح جامعه اسلامی برخواست، باید از سراسر جهان اسلام پشتیبانی شود و اگر کسی پشتیبانی نکرد، در جبهه نفاق قرار خواهد گرفت؛ پرچم مقاومت، پرچم رسول الله است؛ جریان هایی به دلیل اینکه جمهوری اسلامی ایران از حماس، جهاد اسلامی، حماس و مقاومت اسلامی دفاع می کند، خرده می گیرند و اینها همان جریان نفاقی است که در جامعه اسلامی وجود دارد.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان این که از بین رفتن جریان های انحرافی آغاز بازگشت جامعه اسلامی به هویت اسلامی است، اظهار داشت: این دمل چرکین جامعه اسلامی منفجر خواهد شد و شده است آغاز بازگشت جامعه اسلامی به هویت رسول اکرم(ص) و هویت اسلامی حقیقی و پیدایش یک اراده اسلامیِ سخت کوشِ ستبرِ ذلت ناپذیرِ همراه با پیروزی است و این تولی همان گرد پرچم رسول الله جمع شدن است.

 

در ادامه این همایش، خالد قدومی، نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس در ایران با بیان این که پیروزی از آن فلسطین است، تصریح کرد: ما مؤسسات مردم نهاد باید این چهره کریح و زشت رژیم صهیونیستی را که در تضاد با دموکراسی و بشریت است، رسوا کنیم و ایمان و باور ما این است که پیروزی از آن فلسطین است؛ هر شهیدی که در فلسطین کشته و خونی که ریخته می شود، با وجود این همه جانفشانی ها، امیدمان دوباره زنده و تجدید می شود.

 

وی با دردناک خواندن کشتار مسلمانان توسط دیگر مسلمانان گفت: متأسفانه در شصت و هشتمین سال فاجعه اشغال فلسطین، در وضعیتی هستیم که فلسطین واحدی را مشاهده نمی کنیم که در گذشته فقط درد و رنجی داشیم و اکنون درد و رنج هایی داریم؛ اما تفاوت میان این دو زخم که در جان اسلام سر باز کرده، این بوده که دشمن آشکار و واضح است، اما خونی که از مسلمانان به دست دیگر مسلمانان ریخته می شود، درد آور است.

نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس در ایران وحدت امت اسلامی را لازمه آزادی فلسطین دانست و اظهار داشت: فلسطین نیازمند حمایت شما است که از محاصره غزه و یهودی سازی غزه رنج می برد و از شما خواهیم که یک پارچه و یک صدا امت واحده باشید که فلسطین در این صورت به خودی خود آزاد خواهد شد و در غیر این صورت به این آسانی نخواهد بود.

 

ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران در این همایش با بیان این که متأسفانه کشورهای عربی هیچ گونه حمایتی از انتفاضه فلسطین نمی کند، اظهار داشت: امت عربی ملت فلسطین و انتفاضه را رها کرده اند و انتفاضه قابل مشاهده در فلسطین متأسفانه مورد حمایت هیچ گونه حمایت مادی، سیاسی و معنوی از سوی کشورهای عربی نیست و بسیاری در کشورهای عربی می خواهند روابط خود را در تمام سطوح با رژیم صهیونیستی عادی کنند.

 

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با اشاره به این که امت اسلامی نیازمند وحدت است،  تصریح کرد: اگر امت اسلامی پشت سر فلسطین بایستند، چیزی به نام رژیم صهیونیستی نخواهد بود؛ باید از موضع جمهوری اسلامی ایران تقدیر کنم؛ دو هفته قبل با امام خامنه ای دیدار داشتیم که در عبارت های مختلفی تأکید کردند که دفاع از فلسطین، دفاع از اسلام است که این موضوع ایران عزیز و عظیم است.

وی گفت: فقط ایران است که در کنار فلسطین و طرح های آن ایستاده است و معتقدیم که حفظ ایران اسلامی و طرح های آن در واقع دفاع از اسلام است.

 

در ابتدای این همایش، بغدادی، رییس مؤسسه مرفا الکلمه با اشاره به شعار امسال سالگرد اشغال فلسطین تصریح کرد: برخی ضمن لحاظ نمودن سالگرد اشغال فلسطین، نام جدیدی را برای این روز عنوان کردند که همانا روز بازگشت است؛ به همین دلیل هر سال شعاری برای فعالیت های این مناسبت انتخاب می شود که شعار امسال «انتفاضه پلی برای بازگشت» است.

 

رییس مؤسسه مرفا الکلمه افزود: ما بیش از همه بر این نام جدید تأکید داریم تا فعالیت های آن تحت عنوان پاسداشت روز بازگشت باشد، نه احیای روز نکبت اشغال فلسطین؛ چرا که اصطلاح روز بازگشت در بحث بطن خود دارای خوش بینی و امید به بازگشت به وطن است.

وی تصریح کرد: پاسداشت این مناسبت در سال جاری به خاطر انتفاضه جوانان فلسطینی از ویژگی خاصی برخوردار است، چرا که این انتفاضه سازنده پل بازگشت و تنها امید مردم فلسطین در داخل و خارج سرزمین های اشغالی است، به خصوص در زمانی که جهان عرب گرفتار جنگ و فتنه بوده و کشورهای عربی و اسلامی گرفتار توطئه های پنهانی و آشکار صهیونیستی هستند که هدفش غصب حقوق مردم فلسطین و تغییر جغرافیا و تاریخ فلسطین است.

 

شایان ذکر است که در این مراسم بیانات امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب درباره دفاع از فلسطین قرائت شد و همچنین کلیپی درباره تاریخچه فلسطین پخش شد./822/پ202/ی

ارسال نظرات