۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۴۲۶۵۵۸
امام جمعه خوی مطرح کرد؛

لزوم توجه مسؤولان و مردم به سیاست های کلی جمعیت ابلاغ شده از سوی رهبری

امام جمعه خوی گفت: رهبر انقلاب با توجه به اهمیت مقوله جمعیت در اقتدار ملی و با در نظر گرفتن پویندگی، بالندگی و جوانی جمعیت کنونی به عنوان یک فرصت و امتیاز و در جهت جبران کاهش نرخ رشد جمعیت و نرخ باروری در سال های گذشته سیاست های کلی جمعیت را ابلاغ فرمودند که باید مورد توجه قرار گیرد.
امام جمعه خوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به سالروز اشغال سرزمین فلسطین و اعلان موجودیت رژیم جعلی اسرائیل، اظهار داشت: بر اساس مستندات تاریخی کشورهای استعمارگر آن روز یعنی آمریکا شوروی و انگلستان با دو هدف عمده دولت جعلی  در امان ماندن از شرّ صهیونیـست های نژاد پرسـت در کـشـورهـای خـود و دیگری غارت کردن ذخایر کشورهای اسلامی و خـنـثـی سـازی قـدرت مـسلـمـانـان اسرائیل را به وجود آوردند.


وی در ادامه تصریح کرد: تاکنون بیش از 40 قطعنامه شورای امنیت علیه جنایات اسرائیل از سوی آمریکا وتو شده، سران دولت های عربی به جای مبارزه بر سر میز مذاکره با اسرائیل نشستند و مجامع بین المللی در برابر جنایات اسرائیل سکوت اختیار کردند و اکنون نیز جهت ایجاد کمربند امنیتی برای رژیم صهیونیستی گروه های تکفیری کشورهای اسلامی را به خاک و خون می کشند.


مسؤولان اجرایی و فرهنگی جوانان را دریابند

خطیب جمعه خوی در  ادامه خطبه دوم با تبریک روز میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان، افزود: دارا بودن بر ادب، ولایت مداری، وفاداری، شجاعت و برخورداری از تمامی کمالات اخلاقی از جمله ویژگی های حضرت علی اکبر(ع) است که برای جوانان جامعه اسلامی ما بهترین الگوست.


وی در ادامه احکام و مـسائل دینـی، موضوع تعلـیم و تـربیـت، رابطه جوان با والدین، اوقات فراغت و تفریحات، جوان و دوستیابی،جوان و تهاجم فرهـنگی، جوان و مراقبت های جنسی، ارتباط با جنس مخـالف و شادی و شادکامی جوان از جمله موضوعات مبتلا به جوانان برشمرد و اظهار داشت: با توجه به تهاجم فرهنگی استکبار با بهره گیری از ابزار روز ضرورت دارد مسؤولان اجرایی و فرهنگی جامعه جوانان را دریابند.

 

لزوم توجه به ابلاغیه سیاست های کلی جمعیت از سوی رهبری

حجت الاسلام شکوری با اشاره به 30 اردیبهشت روز ملی جمعیت، خاطرنشان کرد: در چنین روزی مقام معظم رهبری با توجه به اهمیت مقوله جمعیت در اقتدار ملی و با در نظر گرفتن پویندگی، بالندگی و جوانی جمعیت کنونی به عنوان یک فرصت و امتیاز و در جهت جبران کاهش نرخ رشد جمعیت و نرخ باروری در سال های گذشته سیاست های کلی جمعیت را ابلاغ فرمودند.

 

مسؤول حوزه های علمیه خوی با تمسک به احادیثی از رسول خدا(ص) در زمینه ازدواج و تولد، اظهار داشت پیامبر خدا(ص) می فرماید: ازدواج کنید و تشکیل خانواده بدهید و تولید نسل کنید، که من در روز قیامت به شما مباهات می کنم، حتی به طفل کوچکی که سقط شده باشد.


حجت الاسلام شکوری همچنین نماز گزاران را به رعایت کردن تقوی دعوت کرد و با استناد به فرمایشات امیرمؤمنان(ع) در نهج البلاغه اظهار داشت: آن بزرگوار در یکی از خطبه ها خطاب به مردم می فرماید ای بندگان خدا از روزی بر حذر باشید که اعمال شما بررسی دقیق می شوند تزلزل و اضطراب در آن روز بیشتر است بطوریکه که کودکان پیر می شوند.


وی  در ادامه با استناد به روایات متعدد، اظهار داشت: در روز قیامت همه اعضا و جوارح انسان نسبت به اعمال نیک و بد او شهادت خواهند داد./936/202/ب2

ارسال نظرات