۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۳
کد خبر: ۴۲۵۱۰۹
امام جمعه آوج:

کارگزاران حکومتی به پیامبر اقتدا کنند

امام جمعه آوج با تاکید بر اینکه پیامبر(ص) برای توحید، معاد، ایمان به کتاب آسمانی و عمل صالح برانگیخته شدند، گفت: همه مردم موظفند مبعث را مورد مطالعه و بررسی قرار داده و با اهداف و آرمان‌های پیامبر(ص) آشنا شوند و به آنچه پیامبر(ص) از جانب خدای متعال دستور داده عمل کنند.
حجت الاسلام سید ضیاءالدین هاشمی

حجت الاسلام سید ضیاء الدین هاشمی امام جمعه آوج در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، بعثت پیامبر گرامی اسلام را ظهور کامل ترین دین و کتاب دانست و خاطر نشان کرد: آمدن حضرت محمد(ص) را تمام پیامبران بشارت داده و ملت ها منتظر آمدن منجی بشریت بودند.

 

وی در ادامه افزود: بعثث پیامبر(ص) بزرگ ترین واقعه تاریخی برای همه بشریت در سرتاسر دنیاست، دینی که حضرت محمد(ص) معرفی کرده متعلق به یک قوم و قبیله نیست بلکه شامل همه امت‌ها و قبیله‌ها تا روز قیامت است.

 

نماینده ولی فقیه در آوج با بیان اینکه حضرت علی(ع) نخستین مسلمانی بود که در نزول وحی و شرایط سخت در کنار پیامبر(ص) بودند، ابراز کرد: ایمان قلبی و معرفت امیر مومنان علی(ع) و حضرت خدیجه موجب شد پایه‌های نهال اسلام مستحکم شود و پیامبر(ص) بتواند مردم دوران جاهلیت را هدایت و راهنمایی کند.

 

امام جمعه آوج با تاکید بر اینکه پیامبر(ص) برای توحید، معاد، ایمان به کتاب آسمانی و عمل صالح برانگیخته شدند اظهار کرد: همه مردم موظفند مبعث را مورد مطالعه و بررسی قرار داده و با اهداف و آرمان‌های پیامبر(ص) آشنا شوند و به آنچه پیامبر(ص) از جانب خدای متعال دستور داده عمل کنند.

 

حجت الاسلام هاشمی اضافه کرد: ما زمانی بعثت پیامبر(ص) را پاس داشته‌ایم که همانند ایشان به دیگران خدمت و عبادت خالصانه انجام دهیم مردم باید به آیین زندگی پیامبر(ص) عمل کنند تا به سعادت جاودنه برسند و تنها در ظاهر ادای مسلمانی نکنند.

 

وی وظیفه کارگزاران حکومتی را اقتدا به پیامبر(ص) دانست و بیان کرد: مسؤولان باید حضرت محمد(ص) را الگوی خود قرار دهند و در انجام وظایف، قوانین اداری و قضاوت دغدغه‌شان اجرای اسلام باشد و هرگز از اقتصاد و فرهنگ غربی‌ها الگو نگیرند و معیارشان قانون اسلامی باشد.

 

نماینده ولی فقیه در آوج تصریح کرد: هدف مسؤولان و دولتمردان رضایت مجامع بین المللی نباشد بلکه رضایت مردم جامعه و مسلمانان باشد آنها موظفند وضعیت اقتصادی و اجتماعی جامعه را اصلاح کنند.

 

امام جمعه آوج در پایان گفت: حوزه‌های علمیه، رسانه‌ها و اصحاب قلم باید هدفشان رساندن پیام‌های حضرت محمد(ص) و اسلام ناب محمدی به مردم باشد، حوزه‌های علمیه در معرفی بعثت حق مطلب را ادا نکرده‌اند البته طلاب تلاش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی انجام داده و مباحث فقهی و اجتهاد گسترش و موسسه‌های قرآنی بسیاری در حال فعالیت هستند اما باید همت و کار جهادی انجام دهند./302/838/ب1

ارسال نظرات