۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۸
کد خبر: ۴۲۵۱۰۲
حجت الاسلام حاجی صادقی:

مهم‎ترین رکن اقتصاد مقاومتی تکیه بر توانایی‌های داخلی است

حجت الاسلام حاجی صادقی گفت: تکیه بر تولیدات داخلی حمایت از تولید کننده است و امید است همه افراد جامعه ضرورت توجه به اقتصاد مقاومتی را درک و در همه امور زندگی به آن عمل کنند.
حاج صادقی

حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی، جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در پاسخ به این سوال که چرا رهبر معظم انقلاب بر ممنوعیت مطلق واردات هر گونه کالاهای دارای مشابه داخلی تاکید دارند و علت نهی صریح ایشان چیست، گفت: یکی از راه‌های سلطه سیاسی دشمن، سلطه اقتصادی است.

 

وی افزود: دشمن از راه سلطه اقتصادی، فرهنگ اسراف و مصرف گرایی را در جامعه ترویج می‌دهد تا بتواند از نظر سیاسی به بطن جامعه نفوذ کند.

 

حجت الاسلام حاجی صادقی مهم‎ترین رکن اقتصاد مقاومتی را تکیه بر توانایی‌های داخلی دانست و تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی در راستای حمایت از تولیدات داخلی بوده است اما متاسفانه امروز ما باید با شرمندگی تمام اعلام کنیم که ایران در سال 94 در زمینه واردات کالاهای لوکس و آرایشی در رتبه‌های نخستین جهان قرار گرفت.

 

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران درباره الزامات رسیدن جمهوری اسلامی ایران به قله رفیع تمدن اسلامی، ابراز کرد: اگر بخواهیم در زمینه سیاست به بالاترین حد برسیم باید در بعد فرهنگی، سیاسی و اجتماعی قاطعانه با عزمی راسخ فعالیت کنیم.

 

وی افزود: اسلام با ارائه برنامه‌های ویژه اقتصادی مردم را به سمت و سوی عملی ساختن سبک زندگی اسلامی سوق می‌دهد و رهبر معظم انقلاب نیز با مطرح کردن اقتصاد مقاومتی نشان از تاکید ایشان به استفاده از تولیدات داخلی و عدم استفاده از تولیدات خارجی دارند و این امر از امور سبک زندگی اسلامی در جامعه اسلامی است.

 

حجت الاسلام حاجی صادقی در پایان خاطر نشان کرد: تکیه بر تولیدات داخلی حمایت از تولید کننده است و امید است همه افراد جامعه ضرورت توجه به اقتصاد مقاوتی را درک کنند و در همه امور زندگی به آن عمل کنند چرا که خداوند می‌فرماید هر گونه وابستگی به دشمن آتش است./813/302/ب1

 

 

ارسال نظرات