۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۴۲۵۱۰۱
مدیر دفتر دبیر شورای برنامه‌ریزی علوم دینی مدارس اهل سنت کشور:

مسجد و مدرسه میدان بصیرت‌افزایی است

حجت ‌الاسلام فرازی با تاکید بر اینکه حفظ وحدت اسلامی یکی از نکاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد، گفت: میدان بصیرت‌افزایی در جامعه امروزی در مسجد و مدرسه است.
حجت الاسلام فرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام عباس فرازی، مدیر دفتر دبیر شورای برنامه‌ریزی علوم دینی مدارس اهل سنت کشور، ظهر امروز در همایش طلیعه رهایی که با حضور علمای تشیع و تسنن در محل سالن اجتماعات هتل ثامن مشهد برگزار شد، با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام فرمودند: من در میان دو جهل که یکی جاهلیت دوران قبل از اسلام و دیگری جاهلیت مدرن بود مبعوث شدم، اظهار داشت: دشمن از زمان مبعث پیامبر گرامی اسلام برنامه‌های شومی برای متوقف کردن دین اسلام به کار برده است.

 

وی با بیان اینکه امروز در مرکز سازمان ملل که مرکز کفر است هنگام اذان شاهد برگزاری نماز هستیم، به توطئه دشمن و ایجاد انحراف در بین اسلام و مسلمانان اشاره کرد و افزود: مسلمانان باید مواظب توطئه های دشمن و استکبار باشند.

 

حجت‌الاسلام فرازی با اشاره به اینکه ممکن است جامعه اسلامی دچار روزمرگی شده و از آینده‌نگری خود را محروم ببنید که در این فضا دشمن می‌تواند بتازد تا عده‌ای از مسلمانان را جاهل نگه دارد و کار خود را پیش ببرد، تاکید کرد: مردم و جامعه اسلامی در سنگر مساجد و مدارس و در سایه سار مکتب نبوی و براساس قرآن و سیره نبوی بر خود وظیفه می داننند که روز به روز بر علم خود بیفزایند و قله‌های علم را طی کننند.

 

مدیر دفتر دبیر شورای برنامه‌ریزی علوم دینی مدارس اهل سنت کشور تصریح کرد: باید روزبه‌روز بر آگاهی‌سازی و آماده بودن خود بیفزاییم تا اینکه بتوانیم در مقابل دشمن ایستادگی کنیم.


وی در ادامه به موضوع بصیرت در کلام رهبری اشاره کرد و افزود: بصیرت در تشخیص ولی امر همواره باید مورد توجه قرار بگیرد زیرا بصیرت به معنای شناخت دشمن است و باید دشمن‌شناس باشیم و دوست را با دشمن اشتباه نگیریم.


حجت الاسلام فرازی با تاکید بر اینکه حفظ وحدت اسلامی یکی از نکاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد، خاطر نشان کرد: میدان بصیرت‌افزایی در جامعه امروزی در مسجد و مدرسه است.


وی با یاد و زنده نگه داشتن معلم بزرگ انقلاب، شهید مرتضی مطهری خاطر نشان کرد: حوزه و حوزویان باید با سواد، انقلابی و الگوی متقین باشند.


مدیر دفتر دبیر شورای برنامه‌ریزی علوم دینی مدارس اهل سنت کشور در پایان گفت: لازم است برنامه‌ریزی دقیق و بازنگری در برنامه‌ها داشت و روزانه مأموریت ما این باشد که ارزش‌ها را در حوزه تکمیل کنیم./202/859/ب1

ارسال نظرات