۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۴۲۴۷۰۲
اخوان بیطرف:

پرداخت نکردن یارانه بخش تولید ضربه مهلکی به تولید ملی وارد کرده است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی عدم پرداخت یارانه بخش های تولیدی از سوی دولت را ضربه مهلکی به تولید ملی عنوان کرد.
نيره اخوان بيطرف

نیره اخوان بیطرف نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، سخنان رهبر معظم انقلاب خط قرمزهای نظام توصیف کرد که باید جدی گرفته شوند و گفت: بعضی در کشور خود را به خواب زده‌اند و حتی مصوبات مجلس را ندیده می‌گیرند اما در مقابل سخنان کوبنده رهبر معظم انقلاب مجبورند که از خواب بیدار شوند.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی سخنان رهبر معظم انقلاب را فصل الخطاب و خط قرمزهای نظام توصیف کرد و با اشاره به لزوم رعایت این خط قرمزها گفت: بعضی مسؤولان در انجام فعالیت‌های خطای خود ناآگاهند که با این هشدارها آگاه می‌شوند و از این پس مسیر صحیح را خواهند پیمود.

 

اخوان بیطرف ادامه داد: بعضی از مسؤولان نیز از اشتباه بودن فعالیت‌های خود آگاهند؛ اینان خود را به خواب زده‌اند و اگر تصور کنیم که با برنامه‌های مجلس و فشارهای مردم و نمایندگان آنان از خواب بیدار نشده‌اند دیگر بعید است که با این هشدار صریح رهبر معظم انقلاب خود را بخواب بزنند و باز هم دست از کارهای غلط خود بر ندارند.

 

وی با اشاره به اصرار مسؤولان دولتی برای واردات کالاهایی که مشابه داخلی دارد ابراز داشت: این کارها بالاخره بحث‌هایی را به همراه خواهد داشت، عرق وطنی و تعهد اسلامی و قصد اصلاح امور اقتصادی انسان را به این سمت رهنمون می‌کند که نیروی کار، تولید کننده و سرمایه‌گذار را در اختیار داریم و خود می‌توانیم کالای داخلی را تولید کنیم و بر قوت این بخش از اقتصاد بیافزاییم.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مالیات‌های سنگین و پرداخت نکردن یارانه‌ها با بخش تولیدی کشور باعث از بین رفتن این بخش خواهد شد؛ علیرغم اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حمایت از مردم به اتفاق نظر رسیده‌اند و در کمسیون تلفیق تصویب مصوب کردند که قسمتی از مالیات دریافتی برای اشتغال به مصرف برسد ولی در این بخش حرکت خاصی را از دولت شاهد نبوده‌ایم.

 

اخوان بیطرف با اشاره به مقایسه صنعت موشکی و خودروسازی توسط رهبر معظم انقلاب ابراز داشت: توجه به نخبگان و اتصالشان به صنایع باعث خواهد شد که سرمایه‌گذاران وارد کار شوند و بدانند که نخبگانی در عرصه اقتصاد کشور و صنایع مختلف مشغول به کارند که می‌توانند از اتلاف بیهوده انرژی جلوگیری کرده و صنعت کشور را به صورت بهینه اداره کنند.

 

وی صحبت در باره اقتصاد مقاومتی را بحثی تکراری توصیف کرد و گفت: اکنون نوبت آن است که مسؤولان به خود سخت بگیرند و کارها را با سرعت بیشتری انجام دهند، این کار و هشدار رهبر معظم انقلاب درباره اقتصاد در کشور نباید امروز و فردا صحبت شود و در آینده در دام کاغذ بازی ادارات گرفتار شود و در آینده‌ای دور به فکر اجرای آن باشیم.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقص بعضی از قوانین در کشور ابراز داشت: برای مثال در قانون مالیات، مناطق آزاد کشور از پرداخت مالیات معاف هستند؛ در تمام دنیا مناطق آزاد کشورها قسمت صادر کننده‌ای از کشور هستند و به این جهت از پرداخت مالیات معاف می‌شوند اما در کشور ما مناطق آزاد تنها مرکز صادرات هستند و با حقه‌بازی‌هایی مانند انحلال و ثبت دوباره شرکت جدید به صورت مادام العمر از پرداخت مالیات فرار می‌کنند.

 

اخوان بیطرف در پایان رفع مشکلات تولید کنندگان را در کشور خواستار شد و پیشنهاد داد: با ایجاد تهاتر بین دولت و کارخانجات، دولت می‌تواند مالیات و حق بیمه کارگران را با یارانه‌های سهم این کارخانجات تهاتر کند./836/

ارسال نظرات