۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۳۲۵۵۸۶
با حضور آیت الله حسینی بوشهری؛

نسخه عربی و انگلیسی خبرگزاری حوزه رونمایی شد

خبرگزاری رسا ـ نسخه عربی و انگلیسی خبرگزاری حوزه با حضور آیت الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور رونمایی شد.
خبرگزاري حوزه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پیش از ظهر امروز نسخه عربی و انگلیسی خبرگزاری حوزه با حضور آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور و حجت‌الاسلام و المسلمین فرخ فال مدیر حوزه علمیه استان قم رونمایی شد.

 

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری با عرض تبریک به مناسبت ولادت امام جواد(ع) به بیان روایتی از ایشان پرداخت و گفت: این روایت ارتباط محکمی با کار این خبرگزاری در 10 ساله گذشته دارد و در حقیقت تضمین کننده موفقیت ها و ترسیم کننده مسیری است که پیش رو خواهد داشت.

 

وی ادامه داد: امام جواد(ع) بیان می کند اعتقاد به خداوند و توکل او به تنهایی بهای هر چیز گرانبهایی است؛ انسان دوست دارد ثروتی را به دست آورد که به وسیله آن بتواند تمام کالاهای گرانبها را خریداری کند یا این که به مکان ها و اهداف بلند صعود کند و اکنون امام جواد(ع) بیان می‌کند اعتماد به خداوند انسان را به دوردست ها می رساند.

 

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان این که اعتماد به خداوند سرمایه خبرگزاری حوزه است، گفت: خبررسانی و تهیه خبر به ویژه در حوزه علمیه بسیار مشکل است، زیرا اخبار حوزه علمیه با دقت مورد نقد و بررسی و تجزیه و تحلیل قرار می گیرد و به گونه صحیح انجام دادن کار به توفیق الهی نیاز است.

 

وی خاطرنشان کرد: رونمایی از نسخه عربی و انگلیسی خبرگزاری ارزش فراوانی دارد اما به دقت بیشتری نیاز دارد، زیرا امروز به واسطه این رونمایی خبرگزاری حوزه مخاطبان جدیدی خواهد داشت و دیگر بهانه بد ترجمه شدن متن وجود ندارد، زیرا مخاطبان به گونه مستقیم خبرها را دریافت می کنند.

 

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: اگر در تنظیم خبر و انتخاب واژگان مشکلی پیش آید اعتماد مخاطب نسبت به این خبرگزاری کم خواهد شد و صرف راه‌اندازی نسخه عربی و انگلیسی کافی نیست، بلکه اصل سرعت، دقت و امانت‌داری با حفظ کرامت حوزه علمیه باید سرلوحه کار قرار گیرد.

 

وی خطاب به کارمندان خبرگزاری حوزه، بیان داشت: قرار است شما عزیزان از یک پایگاه بزرگ علمی و معنوی خبر را به سراسر دنیا منتقل کنید؛ از این پس نگاه ها به سمت حوزه علمیه بیشتر خواهد شد و هنر شما این باشد که بهترین سخن ها را در اختیار دیگران قرار دهید و این رسالت بزرگی است که بر عهده شما قرار دارد./1324/202/ب2

ارسال نظرات