۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۳۲۳۶۴۵
امام جمعه بهارستان:

انقلابی بودن در صحنه های سیاسی مقدم بر همه چیز است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام صادقی عرصه سیاست را از صحنه های بسیار مهم در جامعه ارزیابی کرد و گفت: لازمه ورود به این حیطه، انقلابی بودن است.
امام جمعه بهارستان اصفهان

حجت الاسلام ابراهیم صادقی، امام جمعه بهارستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با اشاره به کیفیت زندگی ائمه اطهار(ع) در شرایط خاص خود و تفاوت های روش زندگی هر یک از بزرگواران در زمان و مکان موجود، گفت: یک زندگی خوب زندگی است که نه با اسراف همراه باشد و نه دیگران و اطرافیان را به زحمت بیندازد.

 

 

وی در ادامه با توجه به فرمایشات امیرمؤمنان(ع) کمیت و کیفیت روش زندگی را در تنظیم آن با زندگی افراد زیر دست جامعه دانست و ابراز داشت: الگو پذیری از زندگی معصومین(ع) و بسنده کردن به رفع نیازهای ضروری، از وظایف مسؤولان در جامعه اسلامی است.

 

 

حجت الاسلام صادقی گفت: در میان ائمه اطهار(ع)، حضرت زهرا(س) به واسطه نقشی که در خانواده و خانه داشتند، الگویی مناسبی برای همه اعضای خانواده و به ویژه مادران و بانوان جامعه مطرح هستند، به طوریکه هر یک از ما باید با توجه به شرایط موجود خود را مطابق روش زندگی آن بزرگوار مهیا و آماده سازیم.

 

 

امام جمعه بهارستان با بیان لزوم هوشیاری مسؤولان و مردم در رویارویی مقابل دشمنان اسلام و مسلمین اظهار داشت: در نظام اسلامی، مخالف اسلام و مسلمانان، دشمن قلمداد می شود و اگر این افراد دست از مخالفت بردارند ماهیتشان عوض خواهد شد و دیگر دشمن نیست و این نکته را باید همواره مسؤولان مورد توجه قرار دهند.

 

 

وی در پاسخ به چرایی این دشمنی، ابراز داشت: چون زندگی و حیات دشمن در حق خوری و زورگویی، چه در مواجهه با ملت ما و چه دیگر مردمان جهان است ماهیت این دشمنی از بین نمی رود.

 

 

حجت الاسلام صادقی با بیان این که در باب مقابله و مواجهه با این دشمنی، دو نکته را باید مد نظر داشته باشیم، افزود: اول آن که این فرموده رهبر معظم انقلاب که «من انقلابی ام دیپلمات نیستم»، درس است برای همه که اگر می خواهیم به صحنه سیاسی که از صحنه های بسیار مهمی است وارد شویم می بایست انقلابی باشیم و باید توجه کنیم که انقلابی بودن در این صحنه مقدم بر همه چیز است.

 

 

امام جمعه بهارستان ادامه داد: دومین نکته ای که در این مواجهه تاریخی باید مد نظر داشته باشیم، مسأله ای است که بار ها در فرمایشات رهبر معظم انقلاب تکرار گشته است و آن مسأله انقلابی فکر کردن، انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن است.

 

 

وی خاطرنشان کرد: این نکته از آن حیث اهمیت دارد که انسان در طول زمان به واسطه شرایط حادث شده امکان دارد ماهیت خود را از دست بدهد، حال اگر بتوانیم ماهیت انقلابی خود را که نشأت گرفته از تعالیم اسلام و برگرفته از سیره اهل بیت(ع) است حفظ و از آن روحیه انقلابی به خوبی نگهداری کنیم مطمئنا زودتر از آن چه گمان می کنیم اسباب نابودی دشمن فراهم خواهد گشت و به پیروزی دست خواهیم یافت و اما اگر از این روحیه و فکر و عمل انقلابی عدول کنیم و غفلت نماییم دشمن سرسختانه به مقابله خواهد پرداخت و عرض اندام خواهد کرد.

 

 

حجت الاسلام صادقی با بیان این که مردم شریف ایران هم همواره در صحنه های مختلف آرامش خود را حفظ کردند و این نشان از فهم بالای مردمان این مرز و بوم می دهد، گفت: افرادی که به عنوان نماینده این مردم انتخاب شده اند بدانند این رأی امانتی است که در دستان آنها وجود دارد، پس امانت دار خوبی برای این مردم شریف باشند.

 

 

امام جمعه بهارستان نجابت عملی را از خلق و منش اسلامی دانست و اظهار داشت: خوشبختانه در انتخابات اخیر برخلاف سال 88، این نجابت از طرف کسانی که به هر نحوی به مجلس راه پیدا نکردند دیده شد و نشان داده شد که می توان با حفظ اخلاق اسلامی در عرصه سیاست هم فعالیت داشت.

 

 

حجت الاسلام صادقی در پایان با بیان لزوم اخلاق مداری در جوامع اسلامی، افزود: مطابق روایات، بالاترین نعمتی که خداوند به انسان داده است نعمت باطنی عقل است که می بایست هر یک از آحاد جامعه و به ویژه جوانان با تلاش و کوشش و بر اساس عقل و خرد و البته پیروی از بزرگان دین، به ساختن آینده خود همت گمارند./939/302/ب1

ارسال نظرات