۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۳۱۷۵۴۴
روحانی لبنانی خواستار شد؛

کشورهای اسلامی برای حل بحران منطقه گفت‎وگو کنند

خبرگزاری رسا ـ یکی از روحانیان لبنان خواستار برپایی مذاکراتی در سطح کشورهای اسلامی برای حل مشکلات موجود در منطقه شد.
احمد قبلان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ احمد قبلان، امام جمعه برج البراجنه بیروت، در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد امام حسین (ع) گفت: مسؤولان کشور باید از رذالت های اخلاقی، فکری، سیاسی و اجتماعی عاری باشند تا مردم به عنوان مسؤول بتوانند به آنان اعتماد کنند.


این روحانی لبنانی افزود: حکم دین و قانون و فطرت آدمی این است که انسان باید به ارزش ها پایبند باشد در غیر این صورت آدمی به کالا تبدیل شده و کشورها به بازاری برای خرید و فروش این کالا مبدل می شوند.

 

وی ادامه داد: کسانی که در برابر ظلم و شکست سیاسی کشور سکوت می کنند به ملت خیات کرده و در این ظلم ها شریک هستند. مقابله با فساد در هر سطحی یک وظیفه دینی و اخلاقی است که ما این وظیفه را در صدر وظایف مسؤولان خود می دانیم.

 

حجت الاسلام قبلان تصریح کرد: دولتی که نمی تواند پرونده انباشت زباله ها را حل کند، چگونه می تواند برای این کشور رییس جمهور انتخاب کند؟ مشکل اساسی لبنان اندیشه سیاسی اشتباه حاکم در کشور است. اندیشه ای که به دلیل مسائل طایفه ای و قومیت گرایی تمام اولویت های مردم را زیر پا گذاشته است.

 

وی در پایان به اوضاع منطقه اشاره و خاطر نشان کرد: اوضاعی که در منطقه حاکم است بحرانی است و نیاز به تلاش کشورهای عربی و اسلامی برای حل این مشکلات دارد. روابط تیره ایران و عربستان بر دامنه مشکلات افزوده و برای حل بحران های عمیق منطقه، همه کشورها بر سر میز مذاکره بنشینند./1321/ب902/د

ارسال نظرات