۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۳۱۵۸۰۲
عضو شورای همگرایی اصولگرایان خراسان شمالی:

مهم‌ترین رویکرد جریان اصولگرایی در انتخابات مشارکت حداکثری مردم است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای همگرایی اصولگرایان خراسان شمالی گفت: مهم‌ترین رویکرد و هدف جریان اصولگرایی، مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو بوده و فعالیت‌های خود را نیز در همین راستا برنامه‌ریزی و اجرا می‌کند.
نشست خبري شوراي همگرايي اصولگرايان خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، علی احمدنیا، عضو شورای همگرایی اصولگرایان خراسان شمالی و دبیر حزب مؤتلفه این استان، امروز در نشست خبری اعلام مواضع و برنامه‌های شورای ائتلاف اصولگرایان خراسان شمالی، بابیان اینکه انتخابات ثمره بزرگ انقلاب و نظام اسلامی است، اظهار کرد: درواقع عزت، استقلال و قدرت نظام اسلامی ریشه در برگزاری انتخابات و حضور حداکثری مردم در این عرصه مهم دارد.

 

وی با اشاره به اینکه در طول حدود چهار دهه گذشته از پیروزی انقلاب و استقرار نظام اسلامی، به‌طور میانگین تقریباً هر سال یک انتخابات در کشور برگزار شده است، افزود: برگزاری این تعداد انتخابات در کشور نشانگر وجود دموکراسی و مردم‌سالاری دینی در ایران اسلامی است.

 

احمدنیا خاطرنشان کرد: در این روند جریان اصولگرایی در کشور نیز همواره مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را مهم‌ترین هدف و رویکرد خود در این عرصه دانسته و برنامه‌های خود را هم در راستای تحقق این هدف طراحی و اجرا می‌کند.

 

وی اضافه کرد: با توجه به وقایع چند دوره اخیر انتخابات در کشور، جریان اصولگرایی برای انتخابات پیش رو موضوع وحدت نیروها را به‌طور جدی در دستور کار داشته و در خراسان شمالی نیز با پیگیری‌ها و جلسات مختلف، شورای همگرایی اصولگرایان استان راه‌اندازی شده است.

 

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری در خراسان شمالی با اشاره به اینکه اکنون در سطح کلان کشور بین اصولگراها وحدت مناسبی حاکم است، اظهار کرد: با در نظر گرفتن این موضوع و همچنین بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده، پیروزی اصولگرایان در انتخابات پیش رو قطعی است.

 

احمدنیا بابیان اینکه نظرسنجی‌های مزبور بر اساس روش‌های علمی و در بین اقشار مختلف مردم برگزار شده است، افزود: نتایج این بررسی‌ها نشان می‌دهد میزان آرای کسب‌شده از سوی نامزدهای اصولگرا در انتخابات هفتم اسفندماه امسال، حدوداً دو برابر نامزدهای اصلاح‌طلب خواهد بود.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه تعدد کاندیدها یکی از مشکلات جریان اصولگرایی در کشور و استان است، ادامه داد: برای رفع این مشکل و رسیدن به جمع‌بندی و انتخاب نامزدهای واحد، تاکنون در استان جلسات متعددی برگزار شده اما هنوز پیگیری برای انصراف داوطلبان به نفع نامزدهای انتخاب‌شده از سوی شورای همگرایی اصولگرایان ادامه دارد.

 

ماشاالله طالبی، عضو دیگر شورای همگرایی اصولگرایان خراسان شمالی نیز در این نشست اظهار کرد: نامزدهای مورد حمایت این شورا در حوزه‌های انتخابیه بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم، شیروان و حوزه انتخابیه مشترک فاروج و قوچان معرفی شده‌اند.

 

وی ادامه داد: پس از بررسی‌های انجام شده در حوزه انتخابیه بجنورد قاسم جعفری و موسی‌الرضا ثروتی، نمایندگان فعلی پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی به عنوان نامزدهای مورد حمایت شورای همگرایی اصولگرایان استان انتخاب و معرفی شده‌اند.

 

طالبی اضافه کرد: در حوزه انتخابیه شیروان علی جدی و در حوزه انتخابیه مشترک فاروج و قوچان هم حجت‌الاسلام عباسعلی رستمی به عنوان نامزدهای مورد حمایت شورای همگرایی اصولگرایان خراسان شمالی برای رقابت در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی معرفی شده‌اند.

 

وی ادامه داد: کاندیدای مورد حمایت این شورا در حوزه انتخابیه شهرستان اسفراین هنوز معرفی نشده اما تلاش می‌شود تا فردا نتیجه نهایی بررسی شورای همگرایی اصولگرایان در این زمینه به پایان رسیده و نامزد مورد حمایت شورا در اسفراین هم معرفی شود.

 

طالبی در ادامه با اشاره به اینکه انتخابات در کشور نماد مردم‌سالاری دینی است، افزود: رأی مردم در انتخابات‌ یک نمایش یا کاریکاتور حاکمیتی نیست بلکه به‌طور واقعی اثرگذار بوده و آینده‌ساز و موجب پیشرفت کشور است.

 

وی تصریح کرد: رأی مردم در انتخابات دارای اصالت حقیقی است به همین دلیل هم در زمان انتخابات تشکل‌های مختلف سیاسی به این موضوع ورود کرده و تلاش می‌کنند زمینه مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی را فراهم کنند.

 

طالبی اظهار کرد: با وجود این، فضای جامعه ما بسیار زودتر از عرف، انتخاباتی شده و از طرف دیگر گاهی پس از انتخابات هم تا مدت طولانی این فضا حاکم بوده و کشور بسیار دیر از فضای انتخاباتی خارج می‌شود که این موضوع مردم و جامعه را از پرداختن به مسائل مهم‌تر باز می‌دارد.

 

به گفته وی برای رفع این نقیصه می‌بایست نخبگان و صاحب‌نظران سیاسی و اجتماعی کشور راهکار ارائه داده و از طرف دیگر جریان‌ها و تشکل‌های سیاسی و رسانه‌ها هم به روشنگری و آگاهی‌بخشی هدفمند بپردازند./9314/202/ب1

ارسال نظرات