۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۳۱۱۷۵۷
مدیر مدرسه علمیه نجمه خاتون:

امام حسن عسکری به ترویج فرهنگ تولی و تبری اهتمام ویژه داشتند

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه نجمه خاتون(س) گفت: یکی از عمده‌ترین فعالیت‌های امام حسن عسکری(ع) محکم کردن بنیان‌های اعتقادی شیعیان در راستای ترویج فرهنگ تولی و تبری بود.
امام حسن عسگري(ع)

نرگس یاوران مدیر مدرسه علمیه نجمه خاتون(س) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن تبریک به مناسبت میلاد با سعادت امام حسن عسکری(ع) و با اشاره به جایگاه این امام همام، گفت: یازدهمین پیشوای شیعیان امام حسن عسکری(ع) در هشتم ربیع الثانی سال 232 هـ.ق در مدینه دیده به جهان گشود و 13 سال آغازین زندگی پربرکت خود را در مدینه گذراند و سپس بقیه‌ عمر شریف خویش را در سامرا سپری کرد.

 

وی افزود: مدت امامت ایشان 6 سال بود و در سال 260 هـ.ق به دست معتمد عباسی ملعون در سامرا به شهادت رسید.

 

مدیر مدرسه علمیه نجمه خاتون(س) با اشاره به جایگاه مادر ایشان که از بانوان شایسته و با فضیلت زمان خود به شمار می‌رفت، عنوان کرد: مادر ایشان بانویی شایسته به نام "حدیثه" "سوسن" "سلیل" بود که زنی لایق و صاحب فضیلت و کرامت بودند.

 

یاوران با نگاهی گذرا به دوره زندگی امام حسن عسکری(ع)، اظهار داشت: نام ایشان حسن و کنیه آن بزرگوار ابومحمد است و القابی همچون تقی، زکی و عسکری را هم به ایشان نسبت می‌دهند.

 

وی افزود: ایشان در علم و زهد، عقل و خرد، عصمت، شجاعت، کرم و بزرگواری از تمام مردم زمان خود برتر بود و در بین مردم و حتی مخالفان از احترام خاصی برخوردار بوده به حدی که ناخواسته ایشان را احترام می‌کردند.

 

مدیر مدرسه علمیه نجمه خاتون(س) ابراز کرد: یکی از عمده‌ترین فعالیت‌های امام حسن عسکری(ع) محکم کردن بنیان‌های اعتقادی شیعیان در راستا ترویج فرهنگ تولی و تبری بود و از دیگر فعالیت‌های امام در راستای هدایت شیعیان، نوشتن نامه به طور گسترده و همچنین استفاده از آگاهی‌های غیبی و نشان دادن کرامات بهره می‌برد.

 

وی افزود: امام حسن عسکری(ع) آثار مهمی همچون تفسیر قرآن و نشر احکام و بیان مسائل فقهی از خود برای شیعیان به یادگار نهاد.

 

یاوران بیان داشت: حضرت مهدی(عج) که منجی و حجت الهی بر روی زمین است و تا به امروز بشریت از پرتو وجود مبارکش از پس پرده غیبت بهره می‌برند فرزند مبارک ایشان محسوب می‌شود.

 

مدیر مدرسه علمیه نجمه خاتون(س) با اشاره به چند روایت از امام حسن عسکری(ع) خاطرنشان کرد: امام حسن عسکری(ع) به شیعیان فرمودند شما را به تقوای الهی، پرهیزگاری در دین، اجتهاد در کسب رضای الهی، ادای امانت و چیزی که به شما سپرده شده است سفارش می‌کنم؛ از خدا پترسید و زینت ما باشید نه خار چشم ما، هر نیکی را به سمت ما آورید و هر زشتی را از ما دور کنید./813/302/ب1

ارسال نظرات