۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۳۰۸۶۷۲
استاد حوزه علمیه قزوین:

وظیفه امامان معصوم تبیین دین و تشریع شریعت است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قزوین گفت: باز کردن دریچه علوم به روی مردم و جهاد از وظایف امامان معصوم است و آن‌ها باید برای تبیین دین و تشریع شریعت تلاش کنند.
حجت الاسلام ميثم درگاهي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام میثم درگاهی استاد حوزه علمیه قزوین عصر امروز در مسجد شیخ الاسلام با تسلیت شهادت امام حسن عسکری(ع)، گفت: وظیفه هر امامی بعد از پیامبر(ص) تشریع و تبیین دین است و همه امامان هم در راستای همین هدف گام برداشتند.

 

وی در ادامه افزود: باز کردن دریچه علوم به روی مردم و جهاد از وظایف امامان معصوم است آنها باید برای تبیین دین و تشریع شریعت تلاش کنند.

 

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: خداوند برای رسیدن به هدف قانونی را وضع کرده است که این قانون انسان را به مقام خلیفة الله می‌رساند و همه امامان و اولیای الهی هم در اجرای همین هدف حرکت کرده‌اند.

 

وظیفه امامان معصوم تبیین دین و تشریع شریعت است

این کارشناس حوزوی با بیان این‌که امام حسن عسکری(ع) برای تبیین و تشریع شریعت تلاش کردند اظهار داشت: امام حسن عسکری(ع) در آن جریان خفقان از هیچ تلاشی دریغ نکردند و با توجه به این‌که در یک پایگاه نظامی زندانی بودند در همان شرایط هم به تبیین دین پرداختند، ما هم باید همانند ائمه برای تفسیر و تشریع دین تلاش کنیم.

 

حجت الاسلام درگاهی بیان داشت: در زمان امام حسن عسکری(ع) شبهات زیادی از دین در بین مردم رواج پیدا کرده بود و امام حسن عسکری(ع) با همان شرایط زندانی بودن به شبهات پاسخ می‌دادند و از دین حمایت می‌کردند.

 

وی با اشاره به داستانی خاطرنشان کرد: به امام حسن عسکری(ع) خبر دادند اسحاق قرآنی با تعارض می‌نویسد امام به یکی از یارانشان فرمود به نزد اسحاق برو و از او سؤال کن آیا دین را درک کرده‌ای که دست به نوشتن قرآن برداشته‌ای، اسحاق که فیلسوف بود به اشتباه خود پی برد و از شاگردان امام حسن عسکری(ع) شد.

 

استاد حوزه علمیه با بیان این‌که عصر امام حسن عسکری(ع) عصر غیبت بود، عنوان کرد: غیبت برای مردم آن زمان نامأنوس بود و موسی ابن جعفر(ع) و امامان بعد از او تلاش کردند تا مردم را با غیبت آشنا کنند و امام حسن عسکری(ع) مسأله مهدویت را برای مردم تبیین کردند.

 

این کارشناس حوزوی بیان داشت: امام حسن عسکری(ع) مسأله ولادت امام زمان(عج) را برای مردم تبیین کردند و زمانی که خبر دادند دشمن قصد کشتن امام زمان(عج) را دارد ایشان همراه با مادر بزرگوارشان به مکه عزیمت کردند.

 

حجت الاسلام درگاهی در پایان گفت: امام حسن عسکری(ع) و امامان قبل از او بسیار تلاش کردند تا مردم را با غیبت امام زمان(عج) آشنا کنند و مردم هم امروز وظیفه دارند با تمام وجود از دین حمایت کنند و اگر شبهاتی در دین وارد شد با علم خود به شبهات پاسخ دهند./838/202/ب1

ارسال نظرات