۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۳۰۲۵۴۸
امام جمعه ماهان:

هیأت‌های مذهبی نقش تأثیرگذاری بر وحدت و همدلی مردم دارند

خبر گزاری رسا ـ امام جمعه ماهان گفت: اصلی ترین رسالت هیأت های مذهبی زنده نگه داشتن حماسه بی نظیر ابا عبدالله حسین(ع) است.
هيات هاي مذهبي

حجت الاسلام محمد محمدزاده امام جمعه ماهان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در گرمان، گفت: یکی از کارکردهای هیات های مذهبی وحدت و همدلی است که امروزه در هیات ها ایجاد می شود. این عزاداری ها به صورت تجمعی برگزار می شود که مثل قدیم نیست و این تاثیر فراوانی در وحدت، همدلی و صفای مردم گذاشته است.

 

حجت الاسلام محمدزاده با بیان اینکه اصلی ترین رسالت هیات های مذهبی زنده نگه داشتن حماسه بی نظیر ابا عبدالله حسین (ع)است افزود: عاشورا روزی است که هیچ وقت شب نمی شود، به فرمایش امام معصوم (کل یوم عاشورا) هر روز عاشورا است. بنابراین اصلی ترین رسالت هیات ها زنده نگه داشتن یاد و خاطره عاشورا است که تاثیر خوبی هم از لحاظ تربیتی و اخلاقی بر روی فرزند و جوانان ما می گذارد.

 

نماینده ولی فقیه در ماهان ابراز داشت: عاشورا یعنی سیاست، همین آبی که ما می خوریم و به امام حسین سلام می دهیم خود یک پیام سیاسی است یعنی ما در آب خوردن هم به باطل لعنت می کنیم و به حق درود می فرستیم بنابراین از این ظرفیتی که هیات های مذهبی دارند می توان در مسائل حکومتی، روز و سیاسی هم استفاده کرد.

 

وی در پایان با اشاره به آسیب های هیات های مذهبی گفت: متاسفانه این شیعه ای که آقا اسم آن را شیعه انگلیسی گذاشته است، این شیعه به بعضی از هیات هایی که آگاهی ندارند آسیب می رساند و از عزاداری سنتی دوری می کند و باید اطلاع رسانی شود به هیات ها و مسؤولان هیات ها و حتما باید سازمان تبلیغات و مجموعه هایی که هیات های مذهبی زیر نظر آن ها هستند جلساتی برگزار شود تا یک دفعه هیات ها دچار آن عزاداری هایی که الان شیعه انگلیسی تبلیغ می کند، نشوند./9705/302/ب1

ارسال نظرات