۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۲۶۹۵۱۲
معاون اصلاح و تربیت اداره‌کل زندان‌های قم خبر داد؛

کاهش چشم‌گیر جرائم زندانیان با فعالیت‌های تبلیغی روحانیان

خبرگزاری رسا ـ معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌های قم از کاهش چشم‌گیر جرائم زندانیان با فعالیت‌های تبلیغی، فرهنگی و آموزشی روحانیان و مبلغان در زندان‌ها خبر داد و گفت: کلاس‌های اعتقادی، احکام و تبلیغ چهره به چهره به صورت روزانه در زندان‌ها برگزار می‌شود.
حجت الاسلام قاسم صفايي، معاون سلامت، اصلاح و تربيت اداره کل زندان‌هاي قم

به گزارش خبرنگار خیرگزاری رسا، حجت الاسلام قاسم صفایی، معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌های استان قم، پیش از ظهر امروز، در نشست خبری که به معرفی فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی این اداره برای زندانیان و خانوده آنها اختصاص داشت، گفت: زندان پایان زندگی متهم نیست بلکه فرصت مناسبی برای اصلاح و تربیت آن‌ها است تا با سلامت جسمی روحی به جامعه بازگردد.

 

حجت الاسلام صفایی بیان کرد: بهداشت و درمان؛ آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، برنامه‌های متنوع فرهنگی، آموزش مهارت‌های زندگی، حمایت از خانواده‌ها و فرزندان زندانیان از جمله فعالیت‌ها معاونت سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌ها است.

 

معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌های استان قم  ابراز داشت: زمانی که مجرم وارد زندان می‌شود معاینه‌های پزشکی از وی انجام می‌شود و سطح سواد و اطلاعات آن‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد، بنابراین افرادی که به درمان احتیاج دارند، به کلینک درمانی و فرستاده می‌شود و کسانی که دارای فعالیت هنری و فرهنگی هستند از هنر آن‌ها استفاده می‌شود.

 

وی با بیان این‌که مهم‌ترین و محوری‌ترین عملکرد این معاونت اشتغال زندانیان است، گفت: با همکاری بخش خصوصی کارگاهایی در زندان‌های استان قم تأسیس شده است و زندانیان در یک شفیت کاری مشغول فعالیت در این کارگاه‌ها هستند و این امر سبب احیای شخصیت و افزایش اعتماد به نفس آن‌ها می‌شود.

 

وی با معرفی برنامه‌های آموزشی در زندان‌ها استان قم افزود: 14 رشته فنی حرفه‌ای با عنوان مرکز سیار فنی حرفه‌ای امام حسن مجتبی(ع) در زندان‌های استان قم تأسیس شده است و در حال حاضر 1600 نفر از زندانیان مشغول آموزش هستند.

 

حجت الاسلام صفایی بیان کرد: مبارزه با بی‌سوادی یکی از دیگر فعالیت‌ها معاونت سلامت، اصلاح و تربیت است، بنابراین افرادی که بی سواد و کم سواد هستند باید در طرح نهضت سواد آموزی شرکت کنند و زمینه‌های مناسبی برای شرکت انها در مقطع راهنمایی، دبیرستان و آموزش عالی آمده شده است.

 

وی به فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی روحانیان و مبلغان در زندان‌ها استان قم اشاره کرد و گفت: هر روز 30 نفر از روحانیان کلاس‌های اعتقادی و احکام و تبلیغ چهره به چهره در زندان‌ها برگزار می‌کنند و حضور تمام زندانیان در این برنامه‌ها الزامی است و این امر سبب کاهش چشم گیر جرائم زندانیان می‌شود.  

 

معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌های قم ابراز داشت: اقامه نماز جماعت و جزءخوانی قرآن کریم در ماه مبارک رممضان با شرکت 2482 نفر، از دیگر فعالیت‌های فرهنگی این نهاد در زندان‌های استان قم است.

 

وی به اهمیت توجه به خانواده‌ها و فرزندان زندانیان اشاره کرد و افزود: خانواده‌های مجرمان در معرض آسیب‌های اجتماعی است، بنابراین با معاونت سلامت، اصلاح و تربیت با همکاری بخش خصوصی به 150 نفر از فرزندان آنها آموزش‌ مهارت‌های زندگی داده است.

 

حجت الاسلام صفایی با بیان این که مراقبت‌های بعد از خروج زندانیان از جمله برنامه‌های معاونت سلامت، اصلاح و تربیت است، تصریح کرد: کمک به اشتغال زندانیان، حمایت‌ها مشاوره‌ای، اختصاص سبد کالا به خانواده آن‌ها از جمله برنامه‌های معاونت سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌های استان قم در این راستا است.

 

معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌های استان قم عنوان کرد: ستاد دیه در سال گذشته 277 نفر از متهمان را با کمک مالی و اعطای وام به مبلغ 11 میلیارد تومان آزاد کرده است.

  

حجت الاسلام صفایی از راه اندازی بند قرآنی در زندان‌ها استان قم خبر داد و گفت: زندانیانی که مایل به آموختن رشته‌های قرآن هستند، به این بند آورده می‌شوند و برنامه همچون آموزش قرائت، تجوید و حفظ برای آن‌ها برنامه‌ریزی شده است و در حالی حاظر 200 نفر در این بند مشغول به آموزش قرآن هستند./998/پ201/ی

ارسال نظرات