۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۲۵۹۰۱۷

چند خبر کوتاه از استان مرکزی

خبرگزاری رسا ـ آغاز به کار دوره آموزشی «بشارت 7» ویژه مسوولان کانون های مساجد، برگزاری سلسله نشست‌های «اخلاق در خانواده» در اراک و برپایی کرسی‌های آزاداندیشی با موضوع تفکرات شهید مطهری در محلات برخی از عناوین اخبار کوتاه استان مرکزی است.
اخبار کوتاه از استان مرکزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، مسؤولان کانون های جدیدالتأسیس و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی از امروز به مدت چهار روز جهت شرکت در دوره آموزشی «بشارت 7» در مجتمع فرهنگی شهرستان رامسر حضور پیدا می کنند.

 

در این دوره‌ی تربیتی و آموزشی آشنایی با اصول مدیریت و برنامه‌ریزی فرهنگی، مخاطب شناسی و ارتباط موثر، آشنایی با معضلات و مسائل جوانان و نوجوانان و نقش رسانه در تقویت فعالیت‌های فرهنگی هنری از موضوعاتی است که توسط اساتید مجرب،‌ دکتر بنیانیان،‌ عبدالهی و دکتر صالحی آموزش داده می‌شود.

 

گفتنی است مدیران شرکت کننده در این دوره با موضوعاتی چون بحران‌های دوره جوانی، مدیریت، علل و عوامل تقسیم بندی مخاطب، برنامه‌ریزی، شبکه‌های اجتماعی، رشد روحی و روانی، دیدگاه‌های پیرامون مخاطب شناسی، سایت‌های سرگرمی و آموزشی و تحلیلی و کلیپ‌ها آشنا خواهند شد.

 

همچنین در این دوره نمایندگانی از ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور حضور دارند و در خصوص نحوه و عملکرد هر یک از واحدهای ستاد عالی و آشنایی با فعالیت های سایر کانون ها به بیان سخنانی می پردازند.

 

یادآور می‌شود در این دوره  200 نفر از مدیران کانون های جدید التاسیس و مسئولان موفق کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی حضور دارند.

 

سلسله نشست‌های «اخلاق در خانواده» در اراک برگزار می‌شود

سلسله نشست‌های اخلاق در خانواده اردیبهشت ماه سال جاری به مدت پنج جلسه برگزار می‌شود.

 

گفتنی است، این نشست‌های اخلاقی با بهره‌مندی از سخنرانی حجت‌الاسلام حسین دهنوی به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اراک، کانون فرهنگی هنری نورالزهرا مسجد الزهرا(س)اراک و سازمان مردم نهاد کریم اهل‌بیت امام حسن مجتبی(ع) در مجتمع فرهنگی هنری ستارگان اراک برگزار می‌شود.

 

همچنین این سلسله همایش‌ها در روزهای یکم، هشتم، پانزدهم، بیست و دوم و بیست و نهم اردیبهشت ماه با حضور پرشور مردم برپا می‌‌شود.

 

یادآور می‌شود؛ عوامل اختلاف بین زن و مرد، دوران نوجوانی، آسیب شناسی ازدواج و آرامش و اخلاق در خانواده موضوعات مورد بحث حجت‌الاسلام دهنوی کارشناس تربیتی و فقهی کشور در این همایش‌هاست.

 

برپایی کرسی‌های آزاداندیشی با موضوع تفکرات شهید مطهری در محلات

حجت‌الاسلام محمد رخ‌بین، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه محلات مهمترین وظیفه معاونت عقیدتی و سیاسی را ارتقاء علمی و آموزشی مربیان عقیدتی و سیاسی، برگزاری نشست‌های سیاسی در راستای بصیرت افزایی، تولید و توزیع نشریات عقیدتی و سیاسی و مشاوره دینی و تربیتی دانست.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه محلات اظهار کرد: در راستای همین اهداف و وظایف سازمان عقیدتی و سیاسی در هفته موسوم به عقیدیتی و سیاسی که از سالروز شهادت شهید مطهری آغاز می‌شود اقدام به برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی با موضوع تفکرات شهید مطهری و برگزاری همایش یاد مطهر به منظور آشنایی اقشار مختلف جامعه با تفکرات این شهید والامقام خواهد کرد.

 

حجت‌الاسلام رخ‌بین گفت: دیدار با ائمه جمعه محلات و نیم‌ور، برگزاری مسابقه کتابخوانی، برگزاری مسابقه مقاله‌نویسی و وبلاگ‌نویسی و همچنین برپایی نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی از آثار شهید مطهری را از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در هفته عقیدتی و سیاسی در سپاه است.

 

نسل جوان امروز نیازمند اندیشه‌های ناب شهید مطهری است

حجت‌الاسلام محمد صادق شعبان‌پور مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ساوه بیان داشت: آثار به جای مانده از این شهید مطهری برای نسل جوان راه‌گشاست که باید به بهترین نحو از آنها بهره‌برداری شود.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ساوه با اشاره به این که سالروز شهادت علامه بزرگ آیت‌الله مطهری به عنوان روز عقیدتی سیاسی نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: پویایی و بالندگی پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه‌های پر خطر مأموریت‌ها و وظایف محوله مرهون تعالیم و آموزه‌های فرهنگ اسلام ناب محمدی و تأسی از وصایای جاودانه‌ حضرت امام خمینی(ره) و منویات رهبری است.

 

حجت‌الاسلام شعبان‌پور خاطر نشان کرد: دیدار با امام جمعه ساوه، صبحگاه مشترک، همایش فرهنگی سیاسی و تجلیل از مربیان، هادیان سیاسی، مدیران و فرماندهان بسیج، مراسم بصیرت افزایی و روشنگری و نشست علمی افزایش جمعیت، کرسی‌های آزاد اندیشی و عطر افشانی مزار شهدا از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته در ساوه است.

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ساوه در ادامه با اشاره به اینکه معلمان با آموزش نسل آینده، نقش بسیار ارزنده‌ای در تعالی کشور دارند اظهار داشت: برای تحقق این مهم باید از سیره فکری و عملی این شهید بزرگوار استفاده شود. /842/پ203/ح

ارسال نظرات