۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۲۳۹۸۸۰
مشاور عالی استاندار قم:

حماسه 9دی تبلوری از قیام 19 دی است

خبرگزاری رسا ـ مشاور عالی استاندار قم نهم دی را تکرار وقایع نوزده دی و دارای سرچشمه واحد بصیرت مردمی توصیف کرد و گفت: پدران، مادران و خانواده های ایرانی باید فرزندانی بصیر و هوشیار به جامعه تحویل دهند.
ديدار مردم قم در سالروز قيام 19 دي با رهبر معظم انقلاب
محمد عرب مشاور عالی استاندار قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا جنایات انجام شده توسط شاه و رژیم پهلوی را ریشه و اساس قیام 19 دی دانست و گفت: در تاریخ 17 دی 56 روزنامه اطلاعات مقاله ای در اهانت به امام خمینی (ره) و در ضدیت به مسائل دینی به چاپ رساند که موجب تحریک عواطف مردم شد.
مشاور عالی استاندار قم ادامه داد: مردم ایران بخصوص شهروندان مقدس قمی با پخش این روزنامه به خیابان آمدند و حرکت انقلاب اسلامی به وسیله مقاله توهین آمیز به مرجعیت شیعه بخصوص امام عظیم الشأن آغاز شد.
عرب حرکت مراجع، علما و طلاب حوزه علمیه را دارای پیام های زیادی دانست و اظهار داشت: حرکت مردم به سمت دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی و سخنرانی این مرجع عالیقدر در بین مردم که بنده خود در آن مکان حضور داشتم و تعدادی دیگر از علما مانند آیت الله گلپایگانی و سخنان این بزرگواران که همگی در دفاع از مرجعیت و امام خمینی (ره) انجام شد به مردم دلگرمی داد و باعث حضور بیشتر مردم در صحنه و فعالیت های بیشتر انقلابی آنان گردید.
وی 9 دی 88 را حرکت دوباره مردم و دارای تشابهات زیاد با حرکت اول یعنی 19 دی 56 توصیف کرد و بیان داشت: مردم ایران اسلامی بخصوص در تهران و قم به منظور مقابله با فریبکاری عده ای در داخل و برنامه ریزی همکاران خارجی آنان از آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی به صحنه آمدند و از آرمان های اسلام و انقلاب اسلامی دفاع کردند.
مشاور عالی استاندار قم گفت: توهین به امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری، دین و قیام امام حسین (ع) مردم را به حرکت واداشت و نهم دی که تبلوری از حرکت نوزده دی 56 مردم بود مملکت را نجات داد.
عرب ادامه داد: اگر پشتیبانی مردم در 9 دی 88 همچون 19 دی 56 نبود شاید پیش بینی اربابان خارجی منافقین و نقشه ها و طرح های آنان که فکر می کردند کار جمهوری اسلامی ایران تمام شده است به حقیقت می پیوست؛ لیکن با هوشیاری و بصیرت مردم نه تنها این آرزوی سران فتنه و اربابان خارجی آنها تحقق نیافت.
وی افزود: بصیرت مردم در نهم دی افزون بر اینکه از براندازی جمهوری اسلامی جلوگیری کرد، پایه های حکومت اسلامی و ولایت فقیه را محکم تر و قوی تر کرد و بزرگ ترین اشتراک نهم و نوزدهم دی ماه بصیرت مردم است.
مشاور عالی استاندار قم بصیرت افزایی را وظیفه فرد فرد ملت ایران عنوان و اضافه کرد: پدران، مادران و خانواده های ایرانی می بایست بصیرت را در وجود فرزندان خود نهادینه کنند و تمام مردم می بایست سعی کنند تا علاوه بر سعی در بصیرت افزایی خود و دیگران در رابطه با مسائل روز دید قوی داشته باشد.
عرب مراجع تقلید، علمای بزرگ و حوزه های علمیه بخصوص حوزه علمیه قم را دارای مسؤولیت بیشتری جهت آگاهی بخشیدن به مردم دانست و اظهار داشت: علما و اساتید در بیانات و سخنرانی های خود می بایست برای مردم روشن کنند که با دید قوی به مسائلی که در اطراف شان اتفاق می افتد نگاه کنند و از اسلام و کیان حکومت دفاع کنند./836/ت302/ج
ارسال نظرات