۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۱
کد خبر: ۲۲۲۴۷۹
مدیر حوزه علمیه فیضیه مازندران:

راز اقتدار انقلاب اسلامی در برابر دشمنان ولایت فقیه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه فیضیه مازندران، راز اقتدار و پیروزی انقلاب اسلامی در برابر دشمنانش را ولایت فقیه عنوان کرد و گفت: با نگاهی به انقلاب‌های مهم در دنیا از انقلاب خونین فرانسه تا انقلاب مصادره شده مصر به خلأ رهبری و مرجعیت دینی که موجب هدایت و وحدت ملت است، پی می‌بریم.
حجت الاسلام و المسلمين محمد فاضل، مسؤول حوزه علميه فيضيه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد فاضل، مؤسس و مدیر حوزه علمیه فیضیه مازندران، چهارشنبه شب در برنامه تلویزیونی «عیار 24» شبکه قرآن و معارف صدا و سیما با تسلیت شهادت مظلومانه امام جواد(ع) اظهار داشت: هدف از تأسیس حوزه علمیه فیضیه در بابل، پرورش عالمانی برای خدمت به اسلام و به مردم بود چنان که در حال حاضر اساتیدی از حوزه علمیه فیضیه مازندران در سمت‌های مختلف به نظام مقدس اسلامی ادای دین می‌کنند.

 

پدر طلبه شهید محمد مهدی فاضل، راز اقتدار و پیروزی انقلاب اسلامی در برابر دشمنانش را ولایت فقیه عنوان کرد و ابراز داشت: با نگاهی به انقلاب‌های مهم در دنیا از انقلاب خونین فرانسه تا انقلاب مصادره شده مصر به خلأ رهبری و مرجعیت دینی پی می‌بریم که موجب وحدت و هدایت ملت است.

 

مؤسس و مدیر حوزه علمیه فیضیه مازندران با اشاره به شکست ایران در جنگ‌های 200 ساله قبل از انقلاب یادآور شد: با جداسازی 17 استان مهم از کشور، هفتاد درصد از سرزمین ایران به همسایگان داده شد اما در دفاع مقدس ذره‌ای از خاک و عزت ایران کاسته نشد بلکه به اقتدار و افتخارات ایران اضافه شد.

 

وی ادامه داد: دوستی کشورهای انگلیس، آمریکا و شوروی با ایران قبل از انقلاب به تقسیم ایران منجر شد اما بعد از انقلاب با اعتماد به خدا و حمایت مردم به پیروزی و سربلندی رسیدیم که اگر بخواهیم این اقتدار حفظ شود باید روی پای خودمان بایستیم و از بیگانگان قطع امید کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین فاضل، همچنین با بیان سبک زندگی ائمه اطهار(ع) خاطرنشان کرد: امامان شیعه در طول تاریخ، عالمان زمان خویش بودند در اخلاق، تواضع، محبت، زهد و بی‌اعتنایی به دنیا سرآمد بودند که روحانیان و عاشقان اهل بیت(ع) نیز باید این‌گونه زندگی کنند.

 

مؤسس و مدیر حوزه علمیه فیضیه مازندران با اشاره به ویژگی‌های روحانیت شیعه افزود: روحانیت، نماینده پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) است و باید قدر و منزلت خودش را بداند و با احساس مسؤولیت در برابر خداوند در راه اعتقاد و ارزش‌های دینی‌اش محکم بایستد.

 

وی زیرکی را از ویژگی‌های ائمه اطهار(ع) در مقابل شیاطین انسی و جنی دانست و گفت: روحانی نیز در مقابل شیاطین زیرک است و از زیرکی‌اش به نفع خدا، دین و خدمت به مردم استفاده می‌کند.

 

در ادامه حجت الاسلام ابوالحسنی از شاگردان آیت الله فاضل و مدرس حوزه علمیه فیضیه مازندران اظهار داشت: نزدیک 40 سال قبل، حوزه علمیه فیضیه با همت عالم فاضل و پدر طلبه شهید تأسیس شد و تجارب علمی و اخلاقی که وی در نجف کسب کرده بود به شاگردانش انتقال داد.

 

وی در پایان با اشاره به رشادت‌های دوران دفاع مقدس تأکید کرد: رزمندگان و ایثارگران مصداق حقیقی حدیث امام سجاد(ع) بودند و همچون بهشتیان در راه خدا سود و ضرر دنیوی را در نظر نمی‌گرفتند بلکه فقط به خدا توجه داشتند./908/پ202/ی

ارسال نظرات