۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۰
کد خبر: ۲۱۳۹۱۲
آیت‌ الله‌ سبحانی:

بهانه جویی های غرب علیه جمهوری اسلامی ایران پایان ندارد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله سبحانی رفتار چندگانه کشورهای مستکبر غربی علیه جمهوری اسلامی ایران را محکوم و تاکید کرد که بهانه جویی های غرب علیه ایران پایان ندارد و اگر ما مساله هسته ای را حل کنیم سراغ موضوع و بهانه دیگری می روند.
 آيت الله سبحاني پشت صحنه ضبط برنامه ماه مبارک رمضان آيت الله سبحاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، دوشنبه شب در ادامه سلسله برنامه‌های چشمه معرفت که شب‌های رمضان المبارک از شبکه دوم سیما پخش می‌شود، سوگندهای قرآنی را به دو نوع مرکب و مفرد تقسیم کرد.

وی گفت: یکی از سوگندهای الهی در قرآن سوگند به آسمان دارای راه‌های مختلف است، خدا در قرآن به مشرکان می‌فرماید «شما نیز همانند آسمان دارای راه‌های مختلف مطالب هستید و سخن‌های گوناگونی بیان می‌کنید».

این مرجع تقلید با بیان این‌که مشرکان دارای اندیشه‌های مختلف بوده و ‌یک مطلب را بیان نمی‌کنند، اظهار داشت: در زمان نبی‌اکرم(ص) نیز این افراد سازهای مختلف زده و ایشان را شاعر، مجنون و کاهن می خواندند.

وی افزود: مشرکان گاهی نیز در عظمت قرآن و خالق بحث و اشکال می‌کردند و می‌گفتند «مگر می‌شود خالق این استخوان‌های پوسیده را زنده کند».

مفسر برجسته قرآن کریم چندگانگی در رفتار و سخن مشرکان را ناشی از بی پایه و بی اساس بودن مکتب شان دانست و بیان داشت: سخن و مطلب مکتب صحیح همواره یکی است نه 10 نوع؛ وقتی مکتب بی پایه و غیر صحیح باشد اقوال و افکار آن نیز گوناگون خواهد بود.  

وی یادآور شد: در دادگاه نیز اگر مدعی مطالب گوناگون بیان کند، بر مطلب واحدی تأکید نکرده و سخنانش با یکدیگر متفاوت باشد قاضی او را محکوم به کذب می‌کند.

حضرت آیت‌الله سبحانی با بیان این‌که قرآن کریم افکار و سخنان چندگانه مشرکان را محکوم به بطلان می‌کند، تأکید کرد: اکنون نیز کشورهای غربی همین رفتار را دارند، این‌ها با ما در افتاده‌اند و اگر واقعا منطقی باشند باید تنها یک سخن بگویند.

وی تصریح کرد: غربی‌ها گاهی ما را به سبب مسأله هسته‌ای مؤاخذه کرده و می‌گویند «شما می‌خواهید از انرژی هسته‌ای برای کارهای نظامی بهره ببرید»، اگر این موضوع را درست کنیم، فردا به سراغ حقوق بشر می‌آورند و مدعی می‌شوند که حقوق بشر هر چند از سوی ایران امضا شده است ولی در این کشور رعایت نمی‌شود.

این مرجع تقلید با اشاره به رفتار چندگانه کشورهای مستکبر غربی علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: اگر موضوع حقوق بشر را نیز اصلاح کنیم فردا به سراغ اقلیت‌ها می‌روند که با این افراد در ایران چنین و چنان رفتار می‌شود.

وی ادامه داد: با این وجود غربی‌ها به دنبال مسأله واحدی نیستند، چرا که سخن‌ رنگارنگ گفتن گاهی از این گوشه و گاهی از گوشه دیگر نشانگر آن است که غربی‌ها به دنبال مطلب حقی نیستند.

حضرت آیت‌الله سبحانی تأکید کرد: غربی‌ها به دنبال این هستند که ما را به همان حالتی که هستیم نگه دارند، به این سبب می‌گویند «ما همه چیز به شما می‌دهیم ولی خودتان چیزی نداشته باشید»./993/پ202/ج

 

 

ارسال نظرات