۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۵۲۸۸۰۵

عزاداری سالار شهیدان در دو شهر شیعه‌نشین فوعه و کفریا

مردم بی‌دفاع شهرک‌های تحت محاصره کفریا و فوعه با وجود حملات خمپاره‌ای و موشکی مستمر تکفیری‌های تروریست، به عشق سالار شهیدان جهان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و همزمان با شب‌های محرم‌الحرام به عزاداری و سوگواری می‌پردازند.
عزاداری در فوعه و کفریا

به گزارش خبرگزاری رسا، شعیان شهر فوعه واقع در حومه استان ادلب سوریه، به احیای شعائر عاشورای حسینی می‌پردازند و با حضور در مراسم عزاداری و سوگواری اباعبدالله الحسین(ع)،‌گلوله‌های خمپاره و موشک‌های گروه‌های تروریستی تکفیری را که به سوی آنها شلیک می‌شود و منازل و فرزندانشان را هدف قرار می‌دهد، به چالش می‌کشند.

صدها نفر از شهروندان کفریا و فوعه اعم از خردسال و بزرگسال در مجالس سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) حضور پیدا می‌کنند، این در حالی است که تروریست‌های تکفیری،‌ این شهرک‌ها را با موشک‌های گراد و توپخانه خود هدف قرار می‌دهند.

مردم کفریا و فوعه تاکید کرده‌‌اند تروریست‌های تکفیری هرگز نخواهند توانست مانع احیای شعائر عاشورا شوند. مردم این شهرک‌های تحت محاصره در معرض ظلم و ستم قرار دارند، هم چنان که امام حسین (ع) و فرزندان و اصحابش در کربلا در معرض ظلم و ستم دشمنان قرار داشتند. تکفیری‌ها مانع رسیدن غذا و دارو به فوعه و کفریا می‌شوند و مخازن آب شرب دو شهرک را گلوله‌باران می‌کنند و شهروندان را با قناصه (تک‌تیرانداز) و موشک هدف قرار می‌دهند.

مردان فوعه و کفریا که از دین و ناموس خود دفاع می‌کنند به امام حسین(ع)  اقتدا می‌کنند، آنها از امام حسین(ع) آموخته‌اند که ظلم و ذلت را نپذیرند و در مقابل کفر و طاغوت در هر زمان و مکانی بایستند و مقاومت کنند./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: تسنیم

ارسال نظرات