۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۷۲۵۵۶۷
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی تاکید کرد؛

ضرورت تشکیل شورای قرآنی

ضرورت تشکیل شورای قرآنی
حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری با تأکید بر تشکیل شورای قرآنی، گفت: تشکیل شورای قرآنی به دلیل اینکه سبب گسترش فعالیت‌های قرآنی می‌شود باید در اولویت قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز، در جلسه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی، اظهار داشت: جلسه شورای قرآنی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و ما اشتباه کردیم که تاکنون این جلسه را تشکیل ندادیم.

وی افزود: در بحث تشکیل شورای قرآنی تشویق، حمایت و برنامه‌ریزی جهت کارهای قرآنی باید مورد توجه قرار گیرد که در تشویق فعالان فرهنگی می‌توانند از ظرفیت ائمه جماعات استفاده کرده و جایزه و پذیرایی داشته باشند.

حجت‌الاسلام‌و المسلمین نوری اضافه کرد: در بحث حمایتی حمایت‌ها باید مردمی باشد به‌عنوان‌مثال هر مجموعه‌ای که مجوز گرفت اگر رحل نداشته باشد ما رحل و قرآن در اختیارشان قرار دهیم.

وی ادامه داد: در این زمینه اداره اوقاف و امور خیریه هم گاهی اوقات کارهایی انجام داده است که کافی نیست و ما باید با یک مدیریت واحد تحت عنوان شورای گسترش و همکاری‌ها با اوقاف همکاری کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری تصریح کرد: نکته سوم در بحث تشکیل شورای قرآنی برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های قرآنی است که این برنامه‌ریزی می‌تواند تحت عنوان کمیته‌هایی انجام گیرد اما اولین و مهم‌ترین مسئله تشکیل شورای قرآنی است.

وی خاطرنشان کرد: جلسات قرآنی می‌تواند خانگی باشد یا در مساجد، حسینیه‌ها، خوابگاه‌ها، خوابگاه‌های دانش‌آموزی و دانشجویی و پایگاه‌های بسیج برگزار شود.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نوری اظهار داشت: البته جلسات خانگی قرآن کریم به خاطر محدودیت‌هایی که در این زمینه وجود دارد خیلی مورد تأیید ما نیست.

وی افزود: در مورد دانشگاه‌ها و پایگاه‌های بسیج ما می‌توانیم برنامه‌ریزی کنیم که دانشگاه‌ها چه‌کاری می‌توانند انجام دهند کل برنامه دانشگاه‌ها در خوابگاه‌ها و اتاق‌های دانشجویی چیست و بسیج هم همه پایگاه‌های خود را فعال کند و ما بدانیم کدام پایگاه‌ها فعال است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه می‌تواند برنامه‌های کلان در امام‌زاده‌ها یا مکان‌های خاص تعریف کند و بعد قاری‌های ویژه‌ای برای خانه‌های قرآنی بیاورد تا به این طریق مشوقی برای این مجموعه‌ها باشد./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات