۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۷۲۴۹۱۰
مشاور فرهنگی نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

استفاده از گفتمان «پیشرفت» از لازمه های «جهاد تبیین» است

استفاده از گفتمان «پیشرفت» از لازمه های «جهاد تبیین» است
حجت‌الاسلام یزدانی گفت: آنچه از بیانات متعدد رهبر فرزانه انقلاب به‌خوبی استنباط می‌شود این است که یکی از مهارت‌ها در جهاد تبیین، استفاده از ادبیات و گفتمان «پیشرفت» است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،حجت‌الاسلام حسن یزدانی، مشاور فرهنگی نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، امروز، در نشست مسؤولان فرهنگی استان، اظهار داشت: زمانی که رهبر معظم انقلاب، جهاد تبیین را جهادی قطعی و فوری اعلام نمودند و مکرر بر اولویت این نوع جهاد تأکید کردند، جبهه فرهنگی انقلاب در تکاپوی تولید محتوا و گفتمان مناسب برای نقش‌آفرینی در این عرصه جهاد پیچیده برآمد.

وی افزود: در این ساحت، آنچه باید مورد توجه قرار گیرد این است که بیانات رهبر معظم انقلاب خود بهترین و کارآمدترین محتوا و گفتمان برای جهاد تبیین است.

حجت‌الاسلام یزدانی اضافه کرد: همان‌گونه که وقتی قرآن کریم «تِبْیَانًا لِكُلِّ شَیْءٍ»(نحل:۸۹) است، پس بنابراین مبیّن خود نیز هست، زیرا قرآن، خود شامل «كُلِّ شَیْءٍ» می‌شود و به همین جهت در روایات داریم: «الْقرآنُ یُفَسِّرُ بَعْضُهُ بَعْضاً».

وی ادامه داد: یکی از مهارت‌ها در جهاد تبیین، استفاده از ادبیات و گفتمان «پیشرفت» است به‌عنوان نمونه در این شرایط که دشمن به جنگ ترکیبی علیه ملت ایران دست‌زده است باید مراقب نقشه‌های دشمنان بود.

حجت‌الاسلام یزدانی تصریح کرد: دشمن محوریت این جنگ ترکیبی را جنگ شناختی باهدف به هم ریختن و انحراف شناخت، ادراک، محاسبه، تصمیم و اراده ملت ایران قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: باید مراقب بود که در زمین و فضای طراحی‌شده دشمن بازی نکرد و در دام دوقطبی‌های کاذب او مثل دروغ و مغالطه کشته سازی های متقابل نیفتاد.

مشاور فرهنگی نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: ازاین‌رو باید از سطح رخدادهای جاری و ساری و از بطن و متن اغتشاشات و شرارت‌های اخیر فراتر و بالاتر آمد و به مسائل کلان‌تر و عمده‌تر نگاه کرد./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات