۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۷۵۷۳۸۹
مسئول موسسه معارف وحیانی ثقلین:

موسوعه معارف اهل البیت دارای جامعیت روایی است

موسوعه معارف اهل البیت دارای جامعیت روایی است
حجت‌الاسلام والمسلمین کاملان با اشاره به اینکه ایده نگارش چهل حدیث در نهایت به تدوین موسوعه معارف اهل بیت (ع) ختم شد گفت: تمام روایات را در این موسوعه آورده‌ایم تا محققان در استفاده از آن‌ها از جامعیت برخوردار باشند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صادق کاملان مسئول موسسه معارف وحیانی ثقلین پیش از ظهر امروز در آئین معرفی موسوعه معارف اهل البیت فی الکتب الاربعه که در بنیاد علوم وحیانی اسراء برگزار شد در بیان خاطراتی از آغاز نگارش این موسوعه در بیست سال پیش گفت: جمعی که همگی در حد چهل سال بودیم، ایده نوشتن چهل حدیث را تا چنین موسوعه فاخری گسترش دادیم.

مسئول موسسه معارف وحیانی ثقلین با اشاره به خدمات ارزنده مرحوم فیض به جهان اسلام و استفاده بسیار از کتاب وافی در تدوین موسوعه «معارف اهل البیت» ابراز داشت: در طول بیست و چند سال کتب اربعه بر اساس کتاب وافی تمام شد؛ از بحار هم استفاده شد و اکنون در حال استفاده از منابع بحار هستیم.

وی با توضیح اینکه این موسوعه دوازده جلدی است که ده جلد از آن روایات و دو جلد مقالات مرتبط است تصریح کرد: بحث رجالی در این موسوعه مورد توجه خاص قرار نگرفته است، چون حذف برخی از احادیث ضعیف باعث نقصان در متن می‌شد؛ جمع همه احادیث به محققان این امکان را می‌دهد تا با جامعیت بیشتر از روایات استفاده کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاملان با ابراز امیدواری از اینکه این خدمت فاخر خادمان کوچک مورد استقبال اهل علم واقع شود ابراز داشت: کتاب در دوران کرونا و با ضایعه از دست دادن آقای بیدار انجام شد و با مشقت‌های فراوان امروز در خدمت محققان قرار گرفته است.

مسئول موسسه معارف وحیانی ثقلین با اشاره به نیمه کار بودن طرح جامع و نقشه کلی انجام این کار گفت: دو کار مهم مانده است که باید با آوردن بیان و آیات بیشتری از قرآن کریم در ابواب مختلف انجام دهیم.

ارسال نظرات