۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۷۵۷۴۵۰
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

هفتاد درصد لایحه عفاف و حجاب فرهنگی و اقتصادی است/ با مروجان اصلی بی حجابی برخورد می شود

هفتاد درصد لایحه عفاف و حجاب فرهنگی و اقتصادی است/ با مروجان اصلی بی حجابی برخورد می شود
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با ابراز اینکه هفتاد درصد لایحه عفاف و حجاب فرهنگی و اقتصادی است، از تمرکز این لایحه در برخورد با مروجان اصلی بی حجابی و بی عفتی نظیر سلبریتی ها، مدیران و کارمندان و واردکنندگان لباس های ناتعارف خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، دکتر بانکی پور فرد عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در حاشیه همایش مبلغان طرح ملی جوانی جمعیت پیرامون لایحه عفاف و حجاب در پاسخ به سوالی درباره طرح عفاف و حجاب، گفت: متأسفانه برخی در حال خنجر زدن از پشت به نیرو های انقلابی مجلس هستند؛ بسیاری از مواردی که امروز در برخی فضاها مورد انتقاد قرار می گیرد حدود 4 ماه پیش اصلاح شد.

وی با بیان اینکه لایحه حجاب و عفاف گنجینه ای از جواهرات است، ابراز کرد: در این یکی دو سال ضربه بدی به حجاب و عفاف وارد شد اما اگر این اتفاق موجب تصویب این قانون حجاب شده باشد ما برده ایم، چراکه چند سال سرمایه اجتماعی مناسب در این زمینه وجود نداشت و شاید این لایحه را نمی توانستیم تصویب کنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس انتقادات به لایحه را سه دسته عنوان کرد و گفت: یک دسته از انتقادها به مواردی است که اصلاح شده و دوستان ما خبر ندارند. یک دسته انتقادات بجایی بوده که اخیرا اصلاح شد و دسته سوم انتقادی است که اختلافی است.

بانکی پور پیرامون مورد اختلافی توضیح داد: برخی می گویند پلیس باید با هر بی حجابی در سطح معابر عمومی برخورد کند. در مقابل می گویند فقط موارد خاص و ویژه بازداشت بشوند و بقیه موارد در مرحله اول و دوم جریمه بازدارنده شوند تا صف افراد مغرض و افراد فریب خورده جدا شود.

وی با ابراز اینکه هفتاد درصد این قانون فرهنگی و اقتصادی است بیان کرد: در کنار کارهای فرهنگی و اقتصادی که انجام خواهد شد، برنامه اصلی این لایحه برخورد با دانه درشت های ترویج بی حجابی و بی عفتی، نظیر وارد کنندگان لباس های نامتعارف، سلبریتی ها، مروجان بی حجابی، سازمان یافتگان ترویج بی حجابی و مدیران و کارمندان است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس پیرامون تأثیرگذاری این لایحه گفت: ما معتقدیم این لایحه اثرگذاری 90 درصدی خواهد داشت. این لایحه همان برنامه ای است که رهبر معظم انقلاب فرمودند در مقابل برنامه دشمن باید با برنامه وارد شویم.

وی افزود: این لایحه نه تنها تضعیف کننده طرح نور نیست، بلکه تقویت کننده و پشتیبان این طرح خواهد بود تا مشکلات و حواشی آن را کاهش دهد.

ارسال نظرات