۱۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۹۹۹۷۶
امام جمعه امیدیه خوزستان:

منبر قدیمی‌ترین رسانه تبلیغ اسلام است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه امیدیه خوزستان، نقش رسانه های نوین در تبلیغ دین را غیر قابل انکار دانست و اظهار داشت: منبر قدیمی ترین رسانه تبلیغ اسلام است.
امام جمعه اميديه، حجت الاسلام بوعلي
حجت الاسلام عبد الرضا بوعلی، امام جمعه امیدیه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که تبلیغ اسلام یک ضروریتی است برای جامعه انسانی که بر عهده همه مسلمانان است اظهار داشت: کار تخصصی تبلیغ اسلام بردوش جامعه روحانیان است که با استفاده از منبر و سخنرانی، دین مبین اسلام را تبلیغ می کنند.

وی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: کار تخصصی روحانیان که همان تبلیغ اسلام از طریق منبر، نوشتن مقاله و کتاب و همچنین تبلیغ دین از طریق لباس روحانی نباید باعث سلب مسؤلیت از دیگر مسلمانان جامعه شود و همه در مقوله تبلیغ اسلام کوشا باشند.

حجت الاسلام بوعلی، افزود: به جرأت می توان گفت که در تبلیغ اسلام نمی توان تنها به سخنرانی و منبر اکتفا کرد و نیاز مبرمی به رسانه های تبلیغی است که وارد این مقوله شوند و با آگاهی و شناخت از دنیای امروزه کار خود را به صورت کارشناسانه در زیر سایه علما و جامعه روحانیت انجام دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: قدیمی ترین رسانه تبلیغ در اسلام منبر و سخنرانی مذهبی است که در حقیقت جایگاه ارزشمندی در طول تاریخ اسلام و همچنین اثر بخشی آن در جامعه تا به حال کم نشده است.

امام جمعه امیدیه، در ادامه نقش رسانه را در تبلیغ دین مبین اسلام خاص و غیر قابل انکار دانست و افزود: رسانه ها اعم از صداو سیما، روزنامه و مجله ها، خبرگزاری و سایت ها به تناسب حال خویش باید نقش خود را در تبلیغ صحیح اسلام در دنیای امروزی ایفا کنند.

وی در پاسخ سؤالی مبنی بر این که منبر یا رسانه کدام یک تأثیر بیشتری در تبلیغ اسلام دارند گفت: هردو در تبلیغ اسلام نقش بسزایی دارند و در مقوله تبلیغ و ارتباط خود با مخاطبان تأثیر خود را خواهند گذاشت و همچنین حضور آنها در عرصه بین الملل برای روشن سازی مسائلی همچون تربیت اسلامی مهم و الزامی است.

رییس شورای فرهنگ عمومی امیدیه، در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: اخلاص گوینده، صداقت در گفتار و همچنین اسوه بودن سخنران برای مردم از آثار مثبت منبر و خطابه است که نتیجه آن جاویدان بودن منبر پیامبر اکرم(ص) از صدر اسلام تا به حال است.

وی خاطر نشان کرد: تهمت و افترا به اشخاص و ایجاد یک فضای ناسالم درجامعه از آفت های یک رسانه می باشد که نتیجه آن از دست دادن مخاطبان خود و متحمل شدن حرام و در پی آن عذاب الهی است.

حجت الاسلام بوعلی، در پایان سخنان خود اظهار داشت: رسانه در ذات خود بیگانه دین نیست، رسانه از سنخ هنر و هنر ارتباط نزدیکی با دین دارد که می توان گفت هنر از دین شکوفا شده است و همچنین می تواند باعث شکوفایی دین شود./945/ت302/ص
ارسال نظرات