۰۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۹۹۱۶۱
دبیر مؤسسه اندیشه انتظار اداره کل تبلیغات گیلان:

اندیشه مهدوی اصلاح‌گر زندگی بشری است

خبرگزاری رسا ـ دبیر مؤسسه اندیشه انتظار اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان، اندیشه مهدویت را پاسخگوی خواسته‌ها و نیازهای دیرین انسان‌ها در اصلاح وضعیت نابسامان زندگی بشر دانست.
مهدويت
محمد دلیل‌حقی، دبیر مؤسسه اندیشه انتظار تبلیغات اسلامی گیلان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، با اشاره به فعالیت این مؤسسه در راستای نهادینه کردن فرهنگ مهدویت اظهار داشت: آماده‌سازی اذهان عمومی برای ظهور موعود(عج) از طریق برگزاری کارگاه‌های تخصصی یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های مؤسسه است.

وی با بیان این که برای آگاهی‌رساندن به مردم از مبلغان مجرب در قم دعوت به عمل می‌آید، افزود: عدم شناخت امام عصر(عج) و اهداف و جایگاه امام و همچنین وظایف ما در برابر ایشان، همان زندگی جاهلی است که مرگ جاهلی را در پی‌دارد و در روایات بسیاری نیز به آن پرداخته شده است.

دلیل حقی با اشاره به این که تلاش انبیا‌ برای نورانی‌شدن زندگانی انسان‌ها بوده است، تصریح کرد: انسان اشرف مخلوقات و موجودی عدالت‌جو است که بیشتر صفات نیکش از این خصلت تأثیر می‌پذیرد.

وی انسان‌های ظالم و ستمگر را نقطه مقابل انسان‌های پاک‌سرشت دانست و گفت: میل فطری انسان برای رسیدن به کمال و وجود ظلم و ستم‌های فراوان در جهان موجب می‌شوند تا انسان‌ها همواره به دنبال منجی باشند.

دبیر مؤسسه اندیشه انتظار تبلیغات اسلامی گیلان با تأکید بر این که شناخت زوایای زندگی امام زمان‌(عج) و شرایط ظهور برای انسان‌ها دارای اهمیت بسیاری است، تصریح کرد: در پی تحقق این رویداد، همواره شیطان صفتانی هستند که برای بقای خود و جلوگیری از وقوع یا به تأخیر انداختن آن دست به هر اقدامی می‌زنند.

دلیل‌حقی بررسی شرایط ظهور را دارای جایگاه ویژه‌ای خواند و گفت: اگر آدمی بداند که ظهور شرایطی دارد در پی فراهم‌کردن آن تلاش می‌کند.

وی‌ کمک و یاری رساندن به انسان‌های دیگر را از جمله سنت‌های خداوند دانست و تصریح کرد: انسان‌های وارسته‌ای که نجات نهایی مردم را در ظهور منجی می‌دانند فعلیت و مجاهدت بیشتری در زمینه‌های پالایش درونی و اطلاع‌رسانی به عموم دارند.

دبیر مؤسسه اندیشه انتظار اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان این که خداوند انسان را در تعیین سرنوشت خود و جامعه دارای تأثیر می‌داند، بیان داشت: خداوند از انسان می‌خواهد تا برای اصلاح جامعه‌اش گام بردارد.

دلیل‌حقی امام مهدی(عج) را رهبر آخرین انقلاب و منجی بشریت و متصل به سرچشمه وحی و مسلط بر همه آموزه‌های قرآن معرفی کرد و گفت: امام‌ عصر(عج) نزدیک به 1200سال از عمر با برکت خود را میان مردم گذرانده و ملت‌ها، دولت‌ها، حرکت‌ها و قیام‌های مختلف را به نظاره‌گر بوده است.

دبیر مؤسسه اندیشه انتظار اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان اندیشه مهدویت را پاسخگوی همه خواسته‌ها و نیازهای دیرین انسان‌ها در اصلاح وضعیت نابسامان زندگی بشر دانست./950/ت302/س
ارسال نظرات