۰۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۲:۱۷
کد خبر: ۹۸۷۸۲
مدیر مرکز مطالعات سیاسی لندن:

باید به سمت وحدت عملی حرکت کرد

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز مطالعات جنوب عراق در لندن، سرکشی از تقریب را گذشتن از خط قرمز عنوان کرد.
علي الاوسي مدير مركز مطالعات جنوب عراق در لندن
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی رمضان الاوسی مدیر مرکز مطالعات جنوب عراق در لندن، در دومین روز بیست و چهارمین کنفرانس وحدت اسلامی در تهران، به چالش های پیش روی تقریب اشاره کرد و گفت: افرادی در کمین وحدت اسلامی هستند و با توجه به اینکه وحدت را خروج از اصل می دانند در حال مبارزه با آن هستند.

وی تقریب را یک علم توصیف کرد و افزود: تقریب یک علم است، زیرا فرهنگ از آن نشات می گیرد، دارای ارزش است و همه زمینه های فرهنگی را دربر دارد و با توجه به اینکه اصلی در دین است پس تکلیفی بر عهده ماست.

الاوسی سرکشی از تقریب را خط قرمز خواند و تصریح کرد:سرکشی از تقریب، خط قرمزی است که هیچ کس حق ندارد از آن عبور کند و اگر کسی این اقدام را انجام داد نباید خود را عالم و اندیشمند اسلامی بداند.

مدیر مرکز مطالعات جنوب عراق در لندن، تکفیر را بزرگترین چالش در برابر وحدت دانست و اظهار داشت: تکفیر و فتواهای غیرمسوولانه عامل اصلی گسترش فتنه در اسلام هستند و اگر بخواهیم به وحدت دست پیدا کنیم باید راه های تکفیر را ببندیم و فرزندان خود را بر اساس وحدت و تقریب، تربیت نماییم.

وی با اشاره به گسترش اسلام ستیزی در جهان گفت: دشمنان اسلام، این دین را دین ضد زن، ضد کودک، جنگ طلب و مخالف همزیستی مسالمت آمیز معرفی می کنند و جهانیان را نسبت به اسلام بدبین ساخته اند. ما باید از کنفرانس ها به سوی وحدت عملی گام برداریم تا در برابر این پدیده ایستادگی کنیم.

الاوسی از بی اعتنایی علمای اسلام به وحدت انتقاد کرد و بیان داشت: منابر دینی و جمعه باید به جایگاهی برای تقریب و وحدت مبدل شوند، ولی آنچه هم اکنون مشاهده می کنیم کاملا بر عکس است و منابر جمعه به جایگاه فتنه و شکاف میان مسلمانان تبدیل شده است./980/گ
ارسال نظرات