۰۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۲:۰۱
کد خبر: ۹۸۷۸۱
رئیس جنبش اصلاح و وحدت لبنان:

ایران مرکز تقریب جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ رئیس جنبش اصلاح و وحدت لبنان، جمهوری اسلامی ایران را مرکز تقریب جهان اسلام توصیف کرد.
شيخ ماهر عبدالرزاق
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شیخ ماهر عبدالرزاق رئیس جنبش اصلاح و وحدت لبنان، در دومین روز بیست و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران گفت: امت اسلامی امروزه به شدت به وحدتی که در همه زمینه های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کارآیی داشته باشند نیازمند است و برگزاری این کنفرانس مطمئنا به وحدت امت کمک می کند.

وی با اشاره به اتحاد ایالت های آمریکا و کشورهای اروپایی افزود: آمریکا که دارای 51 ایالت  است که هرکدام از ایالت ها به اندازه 4 یا 5 کشور عربی است به شدت متحد است و با تمسک به اتحاد توانسته بر ثروت های جهان خصوصا کشورهای اسلامی مسلط شود و به اهداف خود برسد. کشورهای اروپایی نیز در قالب اتحادیه اروپا به همکاری می پردازند و حتی پول خود را یکپارچه نموده اند.

شیخ ماهر عبدالرزاق تصریح کرد: متاسفانه مسلمانان در حال حاضر از وحدت به شدت دور شده اند و تنها به برگزاری همایش های وحدت اکتفا می کنند، ما به برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی افتخار می کنیم، لیکن تا کی باید اوضاع امت بدین شکل باقی بماند و چه زمانی وحدتی که قرآن بر آن تاکید دارد به عرصه عمل قدم خواهد گذاشت.

رئیس جنبش اصلاح و وحدت لبنان خواستار همدردی مسلمانان با یکدیگر شد و اظهار داشت: مسلمانان باید همدرد یکدیگر باشند و اگر فردی یا دولتی اسلامی احساس ضعف و بیماری کند به یاری کردن آنها بشتابیم، ولی اوضاع جامعه هم اکنون به سمت دیگر در حرکت است و به همین دلیل است که اعتقاد دارم وحدت اسلامی تنها با برگزاری کنفرانسی سه روزه تحقق نمی یابد.

وی ایران را مرکز تقریب جهان اسلام عنوان کرد و گفت: ایران مرکز تقریب جهان اسلام است و باید برای گسترش تقریب در جهان تلاش بیشتری بکند. بنده از مجمع تقریب مذاهب می خواهم تا نقشه راهی را ترسیم کند تا وحدت از مرحله تئوری و نظریه پردازی به مرحله عمل منتقل شود تا تهدیداتی که امت اسلامی با آنها روبروست خنثی شوند./980/گ
ارسال نظرات