۲۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۲:۱۰
کد خبر: ۹۸۰۴۷
سردبیر خبرگزاری رسا:

حوزویان به عرصه رسانه و خبر اهتمام ویژه ای داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ سردبیر خبرگزاری رسا، از طلاب حوزه های علمیه خواست نسبت به مقوله خبر و رسانه اهتمام بیشتری داشته باشند.
حجت الاسلام محمد جواد گلزار
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد جواد گلزار سردبیر خبرگزاری رسا، شب گذشته در آغاز دوره آموزش خبرنگاری ویژه طلاب حوزه علمیه قم که به همت این خبرگزاری برگزار شد، با اشاره به اهمیت مقوله رسانه و خبر، تاکید کرد: طلاب حوزه های علمیه باید به این عرصه اهتمام داشته باشند.

حجت الاسلام گلزار با اشاره به اهداف برگزاری این دوره آموزشی از سوی خبرگزاری رسا، ابراز داشت: ضرورت فعالیت طلاب در عرصه رسانی امری بدیهی است.

سردبیر خبرگزاری رسا نقش رسانه را در شرایط کنونی بسیار حایز اهمیت خواند و ابراز داشت: امروز ضرورت کار طلاب و روحانیان در عرصه رسانه به ضرورتی اجتناب ناپذیر تبدیل شده است و باید به این مساله توجه کرد.

وی تاکید کرد: امروز تهاجم دشمن از تهاجم سخت و فیزیکی به تهاجم نرم و رسانه ای تبدیل شده است و این مساله ضرورت ورود حوزویان به عرصه رسانه را بیش از پیش می کند.

حجت الاسلام گلزار تصریح کرد: متاسفانه حوزه افراد متخصصی برای ورود به عرصه رسانه ندارد و خبرگزاری رسا در راستای پرکردن این خلا برنامه ریزی کرده و دروه های آموزشی را برای علاقه مندان برگزار کرده است.

وی افزود: خبرگزاری رسا از سال 82 فعالیت خبری خود را آغاز کرد و به مرور زمان رشد و نمود کرد این رسانه با توجه به خلایی که در امر رسانه در حوزه روحانیت و حوزه احساس می شد فعالیت خود را آغاز کرد.

حجت الاسلام گلزار در ادامه با تشریح فعالیت ها و اقدامات خبرگزاری رسا، تصریح کرد: این رسانه حوزوی به سه زبان زنده دنیا اخبار حوزه های علمیه، مراجع، علما و جهان اسلام را منعکس می کند.

وی افزود: خبرگزاری رسا در تمامی مراکز فعال حوزوی در کشور نمایندگی و رابط خبری دارد و خوشبختانه در این عرصه به خوبی فعالیت کرده و اخبار حوزه های علیمه را پوشش و انعکاس داده است.

سردبیر خبرگزاری رسا، همگرایی بین حوزه و نظام و پیگیری مطالبات امام و مقام معظم رهبری را از جمله اهداف راه اندازی این رسانه حوزوی دانست و تاکید کرد: خبرگزاری رسا از بدو شروع فعالیت خود سعی کرده است این موضوع را در دستور کار خود قرار دهد و همواره به این نکته توجه اساسی داشته است.

حجت الاسلام گلزار گسترش فضای رسانه ای در بین طلاب را از دیگر اهداف فعالیت خبرگزاری رسا عنوان کرد و گفت: ما از طلاب و روحانیان باید انتظار داشته باشیم وقتی یک خبری را می شنوند و می بینند، به جهت، اهداف و ویژگی های آن توجه کنند و قدرت تحلیل داشته باشند. /924/پ202/ص
ارسال نظرات