۱۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۹۷۲۶۰
حجت الاسلام خسروپناه:

جریان شناسی دوران اهل بیت مهم ترین راه شناخت ائمه اطهار است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام خسروپناه، مهم ترین راه در شناخت اهل بیت(ع) را جریان شناسی دوران ائم اطهار(ع) دانست و گفت: جریان شناسی تاریخی ـ تطبیقی مفیدترین و مؤثرترین نوع جریان شناسی است که می توان با آن جریانات دوران کنونی را بشناسیم.
حجت الاسلام خسرو پناه حجت‌الاسلام عبدالحسين خسروپناه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه، استاد حوزه و دانشگاه، امروز در مراسمی در بیت نماینده ولی فقیه در خوزستان، معرفت و محبت به اهل بیت(ع) را دو عامل مهم در ترقی و پیشرفت انسان دانست و اظهار داشت: شناخت و برقراری رابطه معنوی عوامل مهم تکامل و سعادت انسان است.

این استاد حوزه و دانشگاه شناخت معارف و کلام اهل بیت(ع) را یکی از راه های شناخت این سلسله عالیقدر دانست و ابراز داشت: در صورت بهره بردن از مکتب اهل بیت(ع) و عمل کردن به سخنان آنان می توانیم ادعا کنیم که آن بزرگان را شناخته ایم.

وی با اشاره به سخن امام رضا(ع) مبنی بر «احیا امر ما شناخت معارف ما و شناساندن آن به دیگران است» بیان داشت: راه دیگر و مهم در شناخت اهل بیت(ع)، جریان شناسی عصر ائمه اطهار(ع) است.

حجت الاسلام خسروپناه ادامه داد: جریان شناسی مفید و مؤثر، جریان شناسی تاریخی ـ تطبیقی است که با شناخت آن دوران برای این روزگار بهره ببریم.

وی به جریان هایی که در دوران اهل بیت(ع) بود اشاره و خاطر نشان کرد: نخستین جریان، عالمان بی دردی بودند که اسلام را شناخته اما درد دین و احیای امر به معروف و نهی از منکر جهت اصلاح جامعه را نداشتند که نمونه آن در دوران انقلاب اسلامی گروهی بودند که امام خمینی(ره) را تکفیر می کردند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که گروه دوم جاهلان دردمندی بودند که در پی تحول در جامعه اما نادان و بی بصیرت بودند، گفت: اکنون نیز این جریان همان وهابیانی که به سبب نادانی و ساده لوحی آلت دست اجانب شده و در پی شیعه کشی هستند.

وی دیگر جریان را کثرت گرایی دینی خواند و افزود: در این جریان ادیان مختلف و متنوع در برابر اسلام قرار می گیرند که اوج این جریان در دوران امام رضا(ع) بود، اما ایشان با حلم، بردباری و علم خود بر همه ادیان غلبه یافتند.

حجت الاسلام خسروپناه نمونه این جریان در عصر کنونی را تجزیه سودان به دو بخش مسیحی و مسلمان دانست و اظهار داشت: در ایران نیز صدها کلیسای خانگی از سوی دشمنان اسلام ساخته تا جوانان مسلمان را منحرف و به سوی مسیحیت استحاله شده گرایش دهند./945/پ202/ص

ارسال نظرات