۱۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۹۷۱۳۸
به مناسبت دهه فجر؛

نمایشگاه طلیعه فجر در حوزه علمیه سعادتیه ساری گشایش یافت

خبرگزاری رسا ـ همزمان با آغاز هه فجر نمایشگاه طلیعه فجر در مدرسه علمیه سعادتیه ساری گشایش یافت.
نمايشگاه طليعه فجر در حوزه علميه سعادتيه ساري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، همزمان با آغاز ایام الله دهه فجر نمایشگاه طلیعه فجر روز گذشته با حضور مسؤولان کشوری، استانی، اساتید و طلاب حوزه های علمیه در مدرسه علمیه سعادتیه ساری گشایش یافت.

حجت الاسلام سید جلال صالحی، مسؤول مدرسه علمیه سعادتیه ساری، در حاشیه برگزاری این نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری گفت: این نمایشگاه به مدت ده روز و با هدف بزرگداشت ایام الله دهه فجر و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب و امام شهیدان برگزار شده است.

وی ادامه داد: با توجه به تقارن ایام الله دهه مبارک فجر سی و یکمین سالگرد پیروزی با شکوه انقلاب اسلامی ایران با رحلت جانگداز رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و شهادت دو تن از فرزندان و جانشینانش، کریم اهل بیت امام حسن مجتبی و امام علی بن موسی الرضا(ع) بر آن شدیم با برپایی نمایشگاهی با عنوان امام رضا(ع) به گونه ای در تبیین و شفاف سازی ارتباط میان انقلاب و معصومین(ع) بپردازیم.

حجت الاسلام صالحی افزود: امام علی بن موسی الرضا(ع) ولی نعمت ما ایرانیان هستند و در بین ائمه اطهار(ع) دارای جایگاه و منزلت ویژه ای هستند و به گونه ای می توان گفت پیروزی انقلاب اسلامی ایران از خیر و برکات آن حضرت است و این انقلاب در واقع منشأ گرفته از واقعه گوهر شاد بود، نخستین فعالیت در این نمایشگاه نیز بحث امام رضا(ع) است که ما در نخستین غرفه از غرفه های هشت گانه نمایشگاه به آن پرداخته ایم.

مسؤول مدرسه علمیه سعادتیه ساری اضافه کرد: از فرمایشات مقام معظم رهبری هم چنین برداشت می شود و ایشان به کرات در مورد جایگاه و منزلت امام رضا(ع) و نقش پر رنگ عشق مردم انقلابی ایران به این امام بزرگوار در جریان پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرده اند.

وی با اشاره به این که شعار این نمایشگاه نیز با توجه به شعار اصلی انقلاب به وجود آمده است، ادامه داد: این شعار چنین می گوید که انقلاب ما در حقیقت میراث علی بن موسی الرضا المرتضی(ع) است.

حجت الاسلام صالحی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه همچنین سیری از شکل گیری انقلاب اسلامی ایران و اتفاقات مهم و تأثیرگذار آن به صورت برجسته برای عموم ارائه شده است تا کیفیت پیدایش و تولد این انقلاب و اتفاقاتی که در زمان و پس از پیروزی انقلاب اتفاق افتاد برای عموم مردم و به خصوص جوانان به صورت باز شده و جزء جزء قابل لمس باشد.

وی تصریح کرد: در این نمایشگاه موضوع 1342 و سخنرانی حضرت امام خمینی(ره) را در این نمایشگاه و در غرفه دوم به صورتی بیان کردیم که هر کسی بتواند به عمق محتوای سخنرانی امام پی برده و علت دستگیری و تبعید ایشان از کشور را تشخیص دهد.

مسؤول مدرسه علمیه سعادتیه ساری ادامه داد: سومین بحث این نمایشگاه هم در ادامه بحث قبل است و در غرفه سوم ما سعی کردیم 26 دیماه 57 و فرار شاه خائن از ایران را به عنوان نقطه عطفی در بین انقلابیون و گسترده شدن آتش مبارزات مردم و در ادامه آماده سازی پیروزی بزرگ انقلاب اسلامی ایران را برای مراجعه کننندگان باز کنیم.

حجت الاسلام صالحی گفت: همان گونه که در تاریخ هم مشخص است پس از 26 دی ماه ما بحث 12 بهمن و ورود غرور آمیز معمار انقلاب اسلامی به ایران را داریم، در این نمایشگاه نیز ما چهارمین غرفه خود را مرتبط با این موضوع قرار دادیم.

وی بیان داشت: ما در ادامه سعی کردیم در زمینه جریان های پیروزی انقلاب به بیان گوشه هایی از مبارزات خیابانی مردم ایران برای رسیدن به پیروزی بزرگ و همچنین به بیان توضیحاتی در مورد هدف کسانی که جان و مال و خانواده خود را در این راه قربانی کردند، بپردازیم.

مسؤول مدرسه علمیه سعادتیه ساری با بیان این که ششمین بحث و ششمین غرفه این نمایشگاه به بزرگ ترین اتفاق تاریخ ایران و بزرگ ترین پیروزی مردمی ایران یعنی 22 بهمن و غرور آفرینی ملت ایران در این روز است، خاطرنشان کرد: هشت سال جنگ تحمیلی ایران و شهادت خیل عظیمی از هموطنان ما در این جنگ نیز بحثی است که ما نیاز زیادی به آن داریم که به تبیین آن برای جوانان و یادآوری آن برای عموم مردم بپردازیم به همین دلیل هفتمین غرفه این نمایشگاه را ما در این جهت قرار داده ایم.

حجت الاسلام صالحی در ادامه گفت: هشتمینن غرفه این نمایشگاه نیز همانند غرفه های قبل از اهمیت بالایی برخوردار است و موضوع آن رحلت جانگداز حضرت امام خمینی و ولایت و زعامت مقام معظم رهبری در این کشور است، که ما سعی کردیم در ادامه برنامه هایمان اهمیت پیروی از ولایت فقیه را در رسیدن به اهداف والای این انقلاب روشن کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نمایشگاه طلیعه فجر به مدت ده روز صبح ها از ساعت ده تا 12 و عصر ها نیز از ساعت 16 تا 20 شب برای بازدید عموم در مدرسه علمیه سعادتیه ساری برپا خواهد بود./950/پ202/س
ارسال نظرات