۲۳ دی ۱۳۸۹ - ۲۱:۱۰
کد خبر: ۹۵۶۴۹
رییس شورای حوزه علمیه تهران خبر داد؛

تحصیل بیش از 9هزار طلبه در مدارس علمیه تهران

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای حوزه علمیه استان تهران، از تحصیل بیش از 9 هزار طلبه خواهر و برادر در مدارس علمیه این استان خبر داد.
ديدار اعضاي شوراي معاونان حوزه علميه تهران با مراجع تقليد و علما
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام اکبر رشاد رییس شورای حوزه علمیه تهران پنج شنبه شب در دیدار حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، با تشریح فعالیت ها و اقدامات شورای حوزه های علمیه استان تهران، ابراز داشت: بر اساس تصمیم شورای عالی و مرکز مدیریت حوزه های علمیه، امور حوزه های علمیه شهرستان ها به خود استان ها و علمای بلاد واگذار شده است.

وی این طرح را دربردارنده برکات و دستاوردهای فراوان دانست و اظهار داشت: در تهران نیز مرکز مدیریت حوزه علمیه این استان از سال گذشته تاسیس شد و از اوائل سال جاری نیز شورای استانی حوزه های علمیه این استان راه اندازی شده است.

حجت الاسلام رشاد یادآور شد: در حال حاضر در شورای حوزه های علمیه استان تهران، معاونت های آموزش، پژوهش، تبلیغ، تهذیب، اداری و مالی، امور طلاب و معاونت آمار و بررسی تشکیل شده است.

رییس شورای حوزه علمیه تهران در ادامه پیشینیه این حوزه علمیه را درخشان توصیف کرد و ابراز داشت: در حال حاضر در استان تهران حدود صد مدرسه تحت برنامه وجود دارد و بیش از 9هزار طلبه خواهر و برادر نیز در مقاطع مختلف تحصیلی حوزه مشغول فراگیری علوم حوزوی هستند.

وی با بیان اینکه بیش از یک هزار استاد در مقاطع مختلف تحصیلی حوزه های علمیه تهران مشغول تدریس هستند، تاکید کرد: خوشبختانه با برنامه ریزی مناسب ظرفیت های لازم برای توسعه مدارس علمیه استان تهران فراهم شده است.

حجت الاسلام رشاد با تاکید بر تقویت مدارس علمیه شهر تهران خاطرنشان کرد: توجه به حوزه های علمیه شهر تهران و تقویت این حوزه می تواند برکات بسیاری را به همراه داشته باشد. /924/پ202/ص

ارسال نظرات