۱۲ دی ۱۳۸۹ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۹۴۶۵۶
امروز؛

سی و سومین دوره مسابقات قرآنی گیلان در رشت آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ سی و سومین دوره مسابقات قرآنی گیلان از امروز به مدت چهار روز در رشت آغاز به کرد.
مسابقات قرآني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، سی و سومین دوره مسابقات قرآنی گیلان از امروز به مدت چهار روز در رشت آغاز به کرد.

حجت الاسلام عباس خوبرو، معاون فرهنگی اداره اوقاف گیلان، در حاشیه برگزاری این دوره از مسابقات در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، گفت: در این دوره از مسابقات 248 قرآن آموز زن و مرد در هفت رشته قرائت، ترتیل، حفظ 5/2، 5، 10، 20 جز و کل قران کریم به رقابت خواهند پرداخت.

وی اظهار کرد: در بخش خواهران و در مقطع سنی زیر 16 سال 60 و در مقطع سنی بالای 16 سال 21 قرآن آموز شرکت می کنند و در بخش برادران در مقطع سنی زیر و بالای 16 سال 77 و 90 قرآن آموز حضور دارند.

معاون فرهنگی اداره اوقاف گیلان، در ادامه افزود: مسابقات بخش خواهران، 13 و 14 دی ماه در بقعه آقا سید عباس ساغری سازان رشت و بخش برادران 15 و 16 دی در مسجد امام رضا(ع) گلسار رشت برگزار می شود.

حجت الاسلام خوبرو، برگزاری مسابقات قرآنی در بقاع متبرکه را یکی از مهم ترین برنامه های فرهنگی این سازمان در طول سال برشمرد و ادامه داد: این گونه برنامه ها در راستای تبدیل بقاع متبرکه به اماکن فرهنگی در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به وجود 900 بقعه متبرکه در مناطق مختلف گیلان، تصریح کرد: این اماکن متبرکه ظرفیت بسیار بالایی برای گسترش برنامه های فرهنگی و معنوی دارند که سازمان اوقاف به طور جدی آن را دنبال می کند./950/پ202/الف
ارسال نظرات