۲۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۹۲۹۸۹
استاد حوزه و دنشگاه تبریز:

تحقق نیافتن شایسته‌سالاری، عامل وقوع حادثه عاشورا بود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه تبریز گفت: عدم شایسته سالاری، تبدیل شدن ارزش‌های معنوی به ضد‌ارزش‌ها، عامل وقوع حادثه عاشورا بود.
عزاداري امام حسين ، محرم، عاشورا
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی سپاه عاشورا، همزمان با ششمین روز محرم سوگواران هیأت رزمندگان اسلام یاد و خاطره سالار شهیدان و شهدای کربلا را در مسجد طوبی تبریز گرامی داشتند.

حجت الاسلام طباطبایی، استاد حوزه دانشگاه در سخنانی به تحلیل حادثه عاشورا پرداخت و اظهار داشت: حادثه خونبار عاشورایی بی تردید معلول عللی است که بایستی مورد کنکاش قرار گیرد، تا بتوان از تکرار آن جلوگیری کرد.

وی خاطر‌نشان کرد: اگر بی بصیرتی دوران اباعبدالله الحسین(ع) دامن انقلاب را نیز بگیرد، نظام اسلامی ایران را با تهدید جدی روبه‌رو خواهد کرد، البته مادامی که ولایت فقیه سکان دار کشتی عظیم انقلاب است و تا زمانی که مردم از بصیرت دینی، سیاسی و فرهنگی برخوردار هستند، انقلاب بیمه است.

این استاد حوزه و دانشگاه تبریز با اشاره به هتک حرمت عاشوا از سوی فتنه گران در عاشورای سال گذشته تصریح کرد: تمام فتنه‌گری‌های سال گذشته به علت ضربه‌ای بود که استکبار از ولایت فقیه خورده است.

وی با تشریح اهداف پشت پرده فتنه گران در حوادث سال گذشته ادامه داد: امروز نیز دشمنان درصدد دامن زدن به فتنه سال 88 هستند، اما با بصیرت سیاسی و غیرت دینی مردم با شکست روبه‌رو شده اند.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه به علل حادثه عاشورا پرداخت و خاطر نشان کرد: نادیده گرفتن توصیه های امام، عدم شایسته سالاری، تبدیل شدن ارزش های معنوی به ضد ارزشها و تعطیلی فریضه امر به معروف و نهی از منکر مهم‌ترین عوامل وقوع حادثه عاشورا بودند.

حجت الاسلام طباطبایی در ادامه ولایت فقیه را مرکز ثقل و تفکر حکومت دینی دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی در سایه هدایت های حکیمانه امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب توانسته از گردنه های صعب العبور تاریخ عبور کند و توانست تمام معادلات سیاسی دشمن را برهم بزند./935/د102/س
ارسال نظرات