۰۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۹۱۰۷۴
استاد حوزه علمیه:

غدیر روز ناامیدی دشمنان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه اظهار داشت: غدیرخم روز کامل شدن دین اسلام و مأیوس شدن کافران از توطئه‌های خود در جهت به خطر انداختن آینده دین اسلام است.
حجت الاسلام سيد محمدحسين طباطبايي،‌ حافظ کل قرآن کريم و استاد حوزه علميه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید محمدحسین طباطبایی،‌ حافظ کل قرآن کریم و استاد حوزه علمیه، صبح امروز در همایش «قرآن و ولایت» که در سالن اجتماعات استانداری خوزستان برگزار شد، با تبریک دهه ولایت و عید غدیر خم، اظهار داشت: بسیاری از مفسران در ارتباط با آیه‌ «الیوم المکت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی و رضیت لکم الاسلام دینا» مراد از اسلام را روز عرفه و برخی دیگر روز فتح مکه می‌دانند.

وی ادامه داد: این در حالی است که بسیاری از مفسران شیعه در تفسیر این آیه، روز عید غدیرخم را جهت‌دهنده‌ کامل شدن دین اسلام و ناامیدی کفار و دشمنان پیامبر از توطئه‌های خود بیان کرده‌اند؛ بیعت پیامبر از مردم برای خلافت حضرت علی (ع) و بیان ایشان در ارتباط با ویژگی‌های فاضل و کامل حضرت علی (ع) به عنوان جانشین خود تفکر دشمنان را نسبت به زوال اسلام از بین برد.

این فعال عرصه قرآنی در ادامه سخنان خود، با اشاره به این که همچنین پیامبر در روایات بسیاری یکی بودن قرآن و علی(ع) را به صورتی که علی(ع) مصداق واقعی قرآن و کلام ناطق آن است، بیان کرده است، ادامه داد: غدیرخم روز کامل شدن دین اسلام و مأیوس شدن کافران از توطئه‌های خود در جهت به خطر انداختن آینده دین اسلام است.

حجت الاسلام طباطبایی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص افتتاح ساختمان جدید جامعه‌القرآن مرکزی اهواز تصریح کرد: تلاش برای فضاسازی فرهنگی و نشر علوم قرآنی و اهتمام به آن نشان‌دهنده‌ رشد فکری و معنوی افراد در زمینه‌های قرآنی است؛ امید است با همکاری و تعاون، همگی به اندازه ظرفیت و توان خود برای محقق ساختن عوامل قرآنی در جامعه‌ اسلامی مفید واقع شوند./945/پ202/الف
ارسال نظرات