۰۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۹۱۰۶۸
مدیرجامعه‌القرآن کشور:

گام برداشتن برای نشر علوم قرآن زکات علمی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر جامعه ‌القرآن کشور، نهضت توسعه علوم قرآنی در سطح جامعه را زمینه‌ساز بستری مناسب برای ظهور امام زمان (عج) دانست.
حجت الاسلام محمد مهدي طباطبايي، مدير جامعه القرآن کشور


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌‌الاسلام سید محمدمهدی طباطبایی، مدیر جامعه‌القرآن کشور، صبح امروز در همایش قرآن و ولایت، نهضت توسعه علوم قرآنی در سطح جامعه را زمینه‌ساز بستری مناسب برای ظهور امام زمان (عج) دانست و اظهار داشت: تلاش در عرصه پیشبرد فرهنگ قرآنی در سطح جامعه و آشنایی نسل جوان با مقوله قرآن و عترت، ظهور حضرت مهدی (عج) را نزدیک می‌کند.

وی افزود: بر اساس روایات، قیام برای توسعه فعالیت‌های قرآنی و قرار گرفتن در مسیر تشیع و اسلام ناب محمدی زمینه‌سازی تکامل عقول بشری و آمادگی ظهور حضرت حجت است؛ درک تاثیر واقعی قرآن آنچنان که حضرت علی (ع) به شکل مکتوب ارایه کرده است و مردم در هر زمان می‌توانند بطور گسترده از علوم آن بهره‌مند شوند، در زمان ظهور حضرت مهدی (عج) اتفاق می‌افتد.

حجت‌‌الاسلام طباطبایی، گفت: در همین راستا، منتظر واقعی کسی است که اهداف قرآنی را شناسایی کند و در مسیر پیشبرد آن تلاش کند بطوری که عدالت در جامعه زمینه‌ساز ریشه‌کن کردن ظلم و فساد شود؛ نظام اسلامی تحول عمیقی در امر تعلیم و تعلم قرآن به ما آموزش داده است تا بتوانیم حافظ آیات الهی و قادر به درک حکمت آن‌ها شویم.

این فعال عرصه قرآنی گفت: گام برداشتن برای نشر علوم قرآن به دیگران زکات علمی است که ما را از ضلالت و گمراهی نجات می‌دهد و در نتیجه تلاش فعالان است که نتایج معنوی حاصل می‌شود.

مدیر جامعه‌القرآن کشور، در پایان سخنان خود، با تقدیر از فعالان عرصه راه‌اندازی ساختمان جدید جامعه‌القرآن مرکزی اهواز گفت: به وجود آوردن فضایی مناسب برای قرآن‌پژوهشی، قرآن‌آموزی، تربیت فعالان قرآنی فرایندی است که ارج و پاداش آن تنها نزد خداوند کریم است./945/پ202/ع

ارسال نظرات