۲۷ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۹۰۷۲۲

مدارس هوشمند به زودی طراحی و راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدارس هوشمند به همت سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی مدارس طراحی و راه‌اندازی می‌شود.
جشن تکليف جمعي از دانش آموزان مدارس دخترانه قم


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدیان، معاون وزیر و رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی مدارس در جمع رؤسای گروه‌های بررسی محتوای آموزش و پرورش سراسر کشور در باشگاه فرهنگیان گفت: مجلات رشد اعم از رشد معلم و سایر مجلات تخصصی می‌تواند منبع مناسبی برای آموزش‌های ضمن خدمت معلمان باشد.

وی زمان حال را فرصتی ارزنده برای تقویت رویکرد فرهنگی، تربیتی و ارتقاء سطح کتاب‌های درسی دانست و افزود: کتاب‌های درسی و کلیه متون علمی، باید حامل پیام‌های فرهنگی تربیتی باشند.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش به نقش و اهمیت فرهنگ سازی در کتاب‌های درسی اشاره و تاکید کرد: پیام‌های فرهنگی تربیتی باید در برنامه‌ریزی درسی لحاظ و از طریق مدرسه انتقال و اشاعه یابد.

وی از راه‌اندازی و طراحی مدارس هوشمند توسط سازمان پژوهش در آینده خبر داد و افزود: حدود 18 میلیون کتاب گویا تولید شده است که لازم است به خوبی به دست معلمان و دانش‌آموزان رسانده شود.

حجت‌الاسلام محمدیان خطاب به رؤسای گروه‌های بررسی محتوای آموزش و پرورش سراسر کشور گفت: در تحلیل محتوای کتاب‌های درسی با توجه ویژه به رویکرد فرهنگی تربیتی در راستای ارتقای جایگاه علمی آموزش و پرورش برنامه‌ریزی شود.

وی بر هم‌سویی بیش‌ترکتاب‌های علوم انسانی با ارزش‌ها و مبانی اسلامی تأکید کرد و افزود: لازم است متون علمی همچون فیزیک و زیست‌شناسی و .... مبانی توحیدی را تقویت کنند.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: حوزه ادبیات و هنر باید تقویت کننده ارزش‌های دینی، ملی و فرهنگی سرزمین ما ‌باشد و مناسب است پرچم جمهوری اسلامی ایران به عنوان نمادی ارزنده بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی وظیفه اصلی سرگروه‌های آموزشی را هماهنگی و پشتیبانی علمی و محتوایی دانست و افزود: اعضای گروه‌های آموزشی از فعال‌ترین، باسوادترین و مجربترین معلمان انتخاب شده تا بتوانند تشویق کننده سایر معلمان باشند.

حجت‌الاسلام محمدیان از راه‌اندازی شورای تحلیل محتوای کتاب‌های درسی خبر داد و افزود: عضویت در شورای تحقیقات و پژوهش، ارسال یک نسخه از تمام عناوین کتاب‌های درسی، اشتراک مجلات رشد و هم‌چنین تهیه ملزومات و تجهیزات مورد نیاز، تسهیلاتی است که برای گروه‌های آموزشی در نظر گرفته شده است. /920/د102/ع

ارسال نظرات