۰۶ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۱
کد خبر: ۸۸۹۲۴
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

100 طرح جامع در امامزاده های مازندران در حال اجرا است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از اجرای صد طرح جامع در امامزادگان استان خبرداد و گفت: این طرح های جامعه به منظور توسعه و تجهیز امامزاده ها در حال اجرا است.
امامزاده
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، امروز در جلسه شورای اداری این اداره کل، از راه اندازی اتوماسیون اداری در 15 اداره اوقاف شهرستان خبرداد و گفت: این اقدام در در جهت تسهیل درامر پیگیری فعالیت ها و صرفه جویی در زمان صورت گرفته است.

وی با بیان این که برنامه های ابلاغی سازمان اوقاف و امور خیریه در مازندران با تلاش و پیگیری همکاران در حال انجام است، افزود: برنامه محوری باید در اولویت برنامه های مدیران قرار گیرد.

حجت الاسلام سهرابی ازشناسایی 72 موقوفه و 354 رقبه و بقاع جدید در شش ماهه نخست امسال در مازندران خبرداد و بیان داشت: مراحل ثبت و اخذ سند برای این موقوفه ها در حال انجام است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران همچنین از اجرای صد طرح جامع در امامزادگان استان خبرداد و ادامه داد: اجرای این طرح های جامع در سطح امامزاده های مازندران آغاز شده و بخشی از کارها نیز انجام شده است.

وی همچنین اعتبار اختصاص یافته به مساجد مازندران را در شش ماهه نخست امسال چهار میلیارد و 500 میلیون ریال اعلام کرد و ادامه داد: همچنین سه میلیارد و 330 میلیون ریال اعتبار برای مساجد و یک میلیارد و500 میلیون در شش ماهه دوم امسال برای امامزاده های اختصاص یافته است.

حجت الاسلام سهرابی همچنین به برگزاری هزار و54 کلاس تفسیر قرآن، مسابقات تواشیح و همخوانی، اذان و ابتهال از سوی اداره کل اوقاف مازندران خبرداد و اضافه کرد: برگزاری 25 جلسه کرسی قرائت و حلقه های معرفت از دیگر فعالیت های صورت گرفته از سوی اوقاف استان است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران از تعمیر، مرمت، تسطیح و محوطه سازی، تکمیل و مقاوم سازی 52 هزار مترمربع درسطح بقاع متبرکه در شش ماه نخست امسال خبرداد و بیان داشت: علاوه براین برای 13 امامزاده با اعتباری بالغ بر 126 میلیون تومان ضریح نصب شد.

وی همچنین از جذب 67 نفراز خادمین فصلی و افتخاری در امامزاده و اماکن متبرکه مازندران خبرداد و خاطرنشان کرد: سه هزار و840 ساعت کارگاه آموزشی تخصصی بصیرت دینی به منظور بالا بردن هوشیاری و بصیرت کارکنان اداره کل اوقاف و خادمین امامزادگان استان برگزار شد.

حجت الاسلام سهرابی در ادامه از برگزاری کنگره ملی امام محمد باقر (ع) از سوی اداره کل اوقاف مازندران در استان خبرداد و بیان داشت: فراخوان مقاله برگزاری این کنگره تدوین شده و به زودی اعلام خواهد شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران درپایان راه اندازی اتوماسیون اداری در سطح 13 امامزاده شاخص استان را از جمله مهم ترین برنامه های این سازمان در سطح اماکن متبرکه استان اعلام کرد./950/پ202/الف
ارسال نظرات