۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۷۵۶۷۶۳
پیشنهاد خرید از نمایشگاه کتاب؛

از پیامدهای حمله احتمالی آمریکا به ایران تا سرنخ عملیات سیا پس از انقلاب

از پیامدهای حمله احتمالی آمریکا به ایران تا سرنخ عملیات سیا پس از انقلاب
محقق، مورخ و کارشناس مسائل سیاسی گفت: علاقه‌مندان به مطالعه در حوزه تاریخ و سیاست کتاب‌های «فهم زمانه»، «عملیات سیا پس از انقلاب»، «حقیقت سمیر» و «عقاب علیه شیر» را از سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خریداری کنند.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، یعقوب توکلی، محقق، مورخ و کارشناس مسائل سیاسی به عنوان پیشنهاد خرید کتاب از سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به مخاطبان و علاقه‌مندان کتاب در حوزه تاریخ و سیاست گفت: کتاب «فهم زمانه» را برای خرید از نمایشگاه کتاب پیشنهاد می‌کنم. کتاب «فهم زمانه» درباره زندگی شهید عبدالحمید دیالمه است که از سوی شرکت چاپ و نشر بین‌الملل راهی بازار نشر شد. این کتاب در دل بررسی زندگی پرفرازونشیب شهید دیالمه، وجوه خاص و کمتر اشاره شده شخصیت این شهید را به تصویر کشیده است.

وی افزود: عنصر «جوان متعهد انقلابی»، به مفهوم جوانی که احساس مسئولیت و نقش‌آفرینی کند، یکی از عناصر مهمی است که رهبر انقلاب، در بیانیه گام دوم انقلاب بر آن تأکید داشتند. ایشان در کنار سه عنصر مهم «عظمت نهضت»، «عظمت راه رفته» و «عظمت چشم‌انداز پیش رو»، از عنصر «جوان متعهد» نام بردند و شهید دیالمه را باید یکی از مصادیق این عنصر در تاریخ انقلاب اسلامی دانست. نام دیالمه با ایستادگی در برابر اندیشه‌های لیبرال و خطوط التقاطی و افشای خط نفاق در بدنه انقلاب اسلامی گره خورده است.

توکلی در ادامه بیان کرد: علاقه‌مندان به مطالعه می‌توانند کتاب «عملیات سیا پس از انقلاب» را از نمایشگاه کتاب خریداری و مطالعه کنند. این کتاب به کوشش من و محمد کفاش از سوی نشر بین‌الملل منتشر شده است. کتاب «عملیات سیا پس از انقلاب» خوانشی مستند از چهاردهه راهبردها و اقدامات سازمان CIA علیه جمهوری اسلامی ایران است. در این کتاب پس از انجام تحقیقات فراوان سعی شده گزارشی کامل و با جزئیات از عملیات‌های مختلف سازمان اطلاعات آمریکا که در جهت تضعیف و براندازی جمهوری اسلامی ایران رقم خورده را ارائه دهد. کشوری که چهل سال پیش مطیع کامل سیاست‌ها و اوامر ایالات متحده بود ناگهان با یک انقلاب ایدئولوژیک خواستار استقلال خود و حرکت خلاف جریان هژمونی غرب بود.

وی در ادامه گفت: سیاستمداران و تحلیلگران آمریکا در ابتدا امید داشتند این جریان نوپا را با تحریم و جنگ سخت مغلوب کنند و دوباره دست نشانده‌های خود را بر سر کار آورند اما مقاومت ملت و گردآمدن تحت رهبری امام سبب شد تا از گردنه‌های سخت ابتدای راه بگذرند. اما این پایان دشمنی‌های این کشور نبود و تلاش کردند با حمایت از نیروهای اپوزیسیون، تقویت جریان‌های مخالف و ترویج فرهنگ غربی در مقابل حاکمیت اسلامی ایران بایستند و با ایجاد اهرم‌های فشار بر مردم و مسئولین آنها انقلاب را از درون تهی سازند. این کتاب با استناد به منابع غربی به بسیاری از دسیسه‌ها و حرکت‌های شکل گرفته در طول این چهل سال می‌پردازد و سرنخ این ماجراها در دست نیروهای جاسوسی و امنیتی آمریکا است. از جمله این امور می‌توان به کمک تسلیحاتی به نیروهای تجزیه‌طلب، تزریق پول به جریان‌های اپوزیسیون و راه‌اندازی پروپاگانداهای رسانه‌ای علیه کشور اشاره کرد.

توکلی افزود: همچنین پیشنهاد می‌کنم علاقه‌مندان به مطالعه کتاب «حقیقت سمیر» را خریداری و مطالعه کنند. این کتاب به کوشش من از سوی نشر سوره مهر به چاپ رسیده است. همه آنهایی که می‌خواهند یک زندگی بسیار ویژه انسانی و اخلاقی، یک پرونده خاص سیاسی و انقلابی و یا یک فرایند بسیار عمیق نظری و درک حقایق هستی را تجربه کنند و نیز آنهایی که می‌خواهند یک کتاب بسیار هیجان‌آور را بخوانند و مدت‌ها با آن زندگی کنند، می‌توانند در خاطرات سمیر قنطار تجربیاتی عظیم از حیات یک انسان مبارز ضد ظلم را بیابند.

وی بیان کرد: کتاب «عقاب علیه شیر: بررسی پیامدهای احتمالی حمله آمریکا به ایران» هم برای خرید از نمایشگاه کتاب پیشنهاد می‌شود. این کتاب از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است. حمله احتمالی آمریکا به کشور جمهوری اسلامی ایران از موضوعاتی است که از مدت‌ها پیش دغدغه ذهنی من بوده است. بعد از مدتی بر آن شدم پیش‌بینی‌هایم را از مخاطرات آن به قلم آورم و بر اساس شواهد و مستندات تاریخی و مباحث، هشداری بدهم به همه آن‌هایی که در پاره‌ای از مباحث و برداشت‌های تاریخی و سیاسی، خوش‌بینانه در برابر دشمنان خویش به تسامح می‌نشینند و تصور دارند تسامح آنان موجب تسالم آنها خواهد شد. اما واقعیت آن است که تسامح در برابر دشمن به تسلیم خود آنها منتهی می‌شود، نه جان سلامت بردن.

توکلی در ادامه گفت: با توجه به نتایجی که آمریکا در افغانستان و عراق از حیث رسیدن به اهداف اولیه و تصاحب پایگاه‌های مهم نظامی و سیطره بر منابع نفت و گاز گرفته است، ما به بحث درباره امکان حمله امریکا به ایران و وقوع جنگی بسیار خطرناک ملزم می‌شویم؛ زیرا این امکان وجود دارد که کانون قدرت حاکم بر امریکا واقعاً در اجرای این تصمیم مُصر بوده و عملیات حمله به ایران را عملی کند. به طبع این بحث به سرنوشت تک‌تک ایرانیان، نظام جمهوری اسلامی، اسلام و تشیع ایران، انقلاب اسلامی و به همۀ نیروهای اسلام‌گرایی، که در ایران و همچنین خاورمیانه وجود دارند، ارتباط وثیق دارد.

وی افزود: ما باید بدانیم که با چه فرایند خطرناکی روبه‌رو هستیم. این مسئله کاملاً منطقی است که اصحاب مدیریت دفاعی و استراتژیک و بحران در کشور باید برای این وضعیت و سناریوهای مختلف آن آمادگی داشته باشند. هر کشوری در زمان نبرد، مقاومت و اشغال چند نوع سناریوی مقاومت خواهد داشت. گونه‌ای از آن در دست نیروهای حاکمیت است، که در مصادر امور و تصمیم‌گیری‌های اساسی هستند. آنها موظفند برای مواجهه با حمله احتمالی تدابیر لازم را انجام دهند.

ارسال نظرات