۰۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۹:۲۳
کد خبر: ۸۸۵۱۵
آیت الله ممدوحی:

حوزه نسبت به نظام وفادار است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حوزه های علمیه را منشا و عقبه نظام اسلامی دانست و با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در این باره تاکید کرد: حوزه نمی تواند نسبت به فرزند خود بی تفاوت باشد و خوشبختانه این گونه نیز هست.
آيت الله ممدوحي
آیت الله حسن ممدوحی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به دیدار اعضای این نهاد مهم حوزوی با حضرت آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری، اظهار داشت: این جلسه یکی از بهترین دیدارها بود و مقام معظم رهبری نیز این دیدار را دیداری پربار توصیف کردند و خواستار برگزاری یک جلسه دیگر با اعضای این نهاد مهم حوزوی شدند.

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به سخنان خود در این دیدار گفت: بنده در این دیدار به مساله تاریخچه حوزه های علمیه اشاره کرده و فرار مغزها در حوزه را مورد اشاره قرار دادم.

وی تصریح کرد: بسیاری از طلاب فاضل و فرهیخته حوزه به دلیل اینکه به آنها به نحو شایسته رسیدگی نمی شود در نیمه راه از حوزه جدا می شوند و این برای ما یک فاجعه است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: بهترین راه این است که سعی کنند به این طلاب فاضل رسیدگی شود و از استعداد و توانمندی های مختلف آنها بهره گرفته شود.

آیت الله ممدوحی با اشاره به فرازهایی از بیانات حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار 29 مهرماه ماه با طلاب و روحانیان حوزه علمیه قم و تبیین رابطه حوزه با نظام از سوی ایشان تاکید کرد: حوزه با نظام یک واقعیت هستند و در واقع انقلاب مولود حوزه های علمیه به شمار می آید.

این استاد حوزه علمیه قم، با بیان اینکه حوزه های علمیه نسبت به نظام اسلامی وفادار هستند تصریح کرد: نظام اسلامی ما برخاسته و نشات گرفته از انقلاب اسلامی است و حوزه نمی تواند نسبت به مولود خود بی تفاوت باشد.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت اهتمام جدی به رشته فلسفه در حوزه های علمیه بیان داشت: امتیازی که حوزه علمیه مقدسه قم نسبت به سایر حوزه های علمیه دارد تدریس فلسفه است که در حال حاضر در این حوزه مقدسه محقق شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: این مساله برای حوزه علمیه قم که از اساتید برجسته و بزرگ فلسفه برخودار است یک امتیاز به شمار می آید و مقام معظم رهبری نیز به خوبی به این نکته اشاره داشتند. /924/ت302/ج
ارسال نظرات