۱۶ مهر ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۸۶۹۹۶
نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عربستان:

سفر معنوی حج بهترین فرصت برای تهذیب نفس است

خبرگزاری رسا ـ نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عربستان گفت: حضور در مناسک حج باید برای خدا باشد.
نماينده بعثه رهبري در عربستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عربستان، روز گذشته در همایش بزرگ زائران حج تمتع مازندران که در ساری برگزار شد، با اشاره به حضور روحانیان درکاروان های حج، گفت: حضور روحانیان کاروان های حج با شیوه ای که امروز جمهوری اسلامی ایران دنبال می کند بسیار تأثیر گذار بوده است.

وی با بیان این که حضور روحانیان درکاروان های دستاوردهای معنوی بسیاری را درپی داشته است، افزود: بهترین زمانی که روحانیان برای خود دارند، وقتی است که زائری از او سؤوالی می پرسد.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عربستان از روحانیان کاروان ها به عنوان مشعلداران مناسک، فقه و احکام دینی یاد کرد و ادامه داد: حجاج باید از حضور این افراد برای رفع مواجب شرعی خود استفاده کنند.

حجت الاسلام نواب در ادامه سخنان خود با اشاره به این که متأسفانه برخی افراد با رفتن به حج تنها اسم حاجی را برای خود می‌خواهند، ادامه داد: حضور در مناسک حج باید برای خدا باشد.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عربستان آگاهی از احکام را یکی از مسائل مهم در حج عنوان کرد و گفت: برای آگاهی کامل به مسائل شرعی باید به متخصصین آن مراجعه کنیم و افزون بر آن مطالعه کتاب های مناسک حج نیز ضروری است.

وی با بیان این که باید از ظرفیت های موجود در حج نهایت استفاده را ببریم، تصریح کرد: هر رکعت نماز در مسجد الحرام بسیار ارزشمند است و حضور زائران نیز باید در نماز جماعت پررنگ باشد.

حجت الاسلام نواب با بیان این که حجاج در سرزمین وحی باید از فرصت ها استفاده بهینه کنند، ادامه داد: حجاج ایرانی در سفر به عنوان شیعه باید مایه چشم روشنی اهل بیت باشند و نباید به دنبال بازارگردی و خرید سوغات برای خانواده خود باشند.

وی با اشاره به این که احترام به همسفران در طول سفر معنوی حج بسیار حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: هر ساله دربرنامه های حج تغییراتی انجام می شوند و همه باید همراه و همگام با مسؤولان و روحانیان کاروان ها گام بردارند.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری درعربستان با تأکید بر رعایت حجاب اسلامی درایام مناسک حج ازسوی زائران، ادامه داد: زائران غیر ایرانی در برخی مواقع حجاب را بیشتر رعایت می کنند.

وی با تأکید براین که حفظ و حراست از عمل پس از مناسک حج بسیار ضروری است، خاطرنشان کرد: باید در اعمال خود بر اندیشه دیگران اثر مثبت بگذاریم و بعد از حج نیز همین رویه را دنبال کنیم.

سید حبیب الله ساداتی، رییس سازمان حج و زیارت مازندران، نیز دراین همایش از اعزام چهار هزار و700 زائر امسال ازمازندران به حج تمتع خبرداد و افزود: این زائران از سوی 29 کاروان اعزام خواهند شد.

وی با بیان این که همه زائران مازندرانی امسال مدینه اول هستند، افزود: اعزام این زائران از 29 مهر ماه آغاز و تا پنجم مهر در قالب 16 تا 17 پرواز ادامه خواهد داشت./950/پ203/س
ارسال نظرات