۱۹ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۸۶۰۲۸

نماز عید فطر به امامت آیت‌الله مکارم شیرازی در قم اقامه ‌شد

خبرگزاری رسا ـ نماز عید سعید فطر در شهر مقدس قم، به امامت حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید در حرم کریمه اهل بیت(ع) اقامه شد.
آيت‌الله مکارم شيرازي نماز عید فطر به امامت آیت‌الله مکارم شیرازی در قم اقامه ‌شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نماز عید سعید فطر، صبح امروز جمعه در حرم کریمه اهل بیت(ع) به امامت حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید اقامه شد.

بر اساس این گزارش مراسم اقامه نماز عید سعید فطر با حضور اقشار مختلف مردم قم، در شبستان امام خمینی(ره) و صحن های حرم مطهر حضرت معصومه(س) از ساعت هشت صبح به امامت حضرت آیت الله مکارم شیرازی برگزار شد.

این مرجع تقلید در خطبه اول نماز عید فطر با تبریک این عید بزرگ به امت اسلام و شیعیان، تقوا را بهترین توشه برای انسان دانست و فلسفه روزه را تذکیه نفس ذکر و تصریح کرد: بحمدلله همه به اندازه وسع و ظرفیت و استعداد خود از این ماه پرفیض، توشه گرفته اند و باید سعی کنند این شرایط را بعد از ماه مبارک رمضان نیز ادامه بدهند.

وی تاکید کرد: از خداوند تبارک و تعالی می خواهیم که همه ما را مشمول عفو و رحمت واسعه خود قرار دهد و عیدی ما را در این روز شریف، آمرزش گناهان و حل مشکلات امت اسلام قرار دهد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی، با اشاره به دعوت کشیش مسیحی برای آتش زدن قرآن کریم در سالروز حادثه یازده سپتامبر، اقدام گستاخانه وی را محکوم کرد و ابراز داشت: البته تمام کلیساهای دنیا این دعوت گستاخانه را محکوم کرده اند، آنها نیز از ترس افکار عمومی عقب نشینی کرده اند، اما آنها با این عمل خود قرآن را در سطح جهانی بیشتر مطرح کرده اند و همه می خواهند بدانند که این قرآن چیست که برخی نسبت به آن حساس شده اند.

وی همچنین در خطبه دوم نماز عید فطر به تحلیل مسائل سیاسی جهان اسلام و کشور پرداخت و با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری، خواستار توجه بیشتر مسؤولان و دولتمردان به تاکیدات و نصایح رهبر معظم انقلاب شد و با اشاره به وجود برخی نارضایتی ها از گرانی و تورم، بر ضرورت برنامه ریزی و تلاش مسؤولان در جهت رفع این مشکلات تاکید کرد.

گفتنی است، قبل از ایراد خطبه های نماز عید سعید فطر توسط حضرت آیت الله مکارم شیرازی، حجت‌الاسلام اکبری از اساتید حوزه علمیه قم به بیان احکام و مسائل شرعی پرداخت؛ مراسم دعای ندبه نیز توسط مهدی سلحشور از مداحان اهل البیت(ع) در این مکان مقدس برگزار شد. /924/پ202/ص
ارسال نظرات